Створення ігрового освітнього LEGO простору в НВК №167 м. Києва

Три взаємопідсилюючі напрямки роботи:

ПЕДАГОГИ

    Підготовка педагогів
    Які заходи були проведені, щоб допомогти педагогам визначити гру по-новому та переосмислити процес навчання?
    Які можливості отримує педагог?
    Знайомство нашого навчального закладу з LEGO-технологіями розпочалося 22 вересня 2017 року з семінару «Час змін. Погляд у майбутнє», що відбувався на базі НВК № 167 м. Києва. Керівник проекту Рома О. Ю. разом з тренерами побудували роботу семінару таким чином, щоб якнайширше показати можливості LEGO та перспективи його використання в освітньому просторі.
    Отримавши набори  LEGO до школи,  30 листопада 2017 року тренер проекту Олена Пастовень проводила семінар-тренінг «Шість цеглинок  для педагогів, що приєдналися до проекту». Враховуючи безумовну користь конструктивної діяльності для розвитку дитини, наш педагогічний колектив із захопленням долучився до гри, до  практичного ознайомлення з методиками роботи з  наборами  LEGO.
    Наступний тренінг-обмін досвідом  «Гра по-новому, навчання по-іншому в освітньому просторі Нової української школи» відбувся 21 лютого 2018 року. На ньому наші вчителі мали змогу познайомитись з конструктором LEGOSYSTEM, долучитися до квесту «Несподіваний виклик», пограти у рухливі ігри, а також приєднатися до спільноти  однодумців на теренах інтернету.
    Безперечно, кожен педагог отримав колосальну користь від зустрічей, спілкування та тренінгів. Адже неймовірно важливо в умовах сьогодення залучати кожну дитину до гри, створювати сприятливі умови для розкриття творчого потенціалу кожної особистості, готуючи її до викликів сучасного світу.

    

    Наші успіхи – залучення до проекту «Сприяння освіті» в рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та фондом the LEGO Foundation (Данія).
    Виклики  бути в авангарді змін в освіті, відповідати викликам сучасного світу.
    Перспективи  долучатися до розробок власних ігрових ситуацій та проектів LEGO.

 ДІТИ

    Застосування підходу навчання через гру
    Що ігровий підхід змінює в життєвому просторі дитини-молодшого школяра?
    Які можливості отримує дитина?
    Ігровий підхід в життєвому просторі молодших школярів докорінно змінює не лише саму організацію навчального процесу, але й результативність навчання. Адже мотивація учнів під час конструювання суттєво зростає. Граючи, школярі вчаться вільно висловлювати власну думку, здобувають навички критичного мислення, розвивають ініціативність, творчість, уяву,набувають уміння вирішувати поставлені проблеми, прораховувати ризики та приймати рішення. Важливо, що працюючи у групах, молодші школярі поступово здобувають уміння конструктивно керувати власними емоціями, працювати у команді.
    Конструктивна діяльність займає вагоме місце в організації навчального процесу і є складним пізнавальним процесом, в результаті якого відбувається інтелектуальний розвиток дітей: дитина опановує практичними знаннями, вчиться виділяти істотні ознаки, встановлювати відносини і зв'язки між деталями і предметами, вчиться орієнтуватися у просторі, розширює уявлення про навколишній світ. Неоціненним під час конструювання є розвиток дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому загальномовленнєвий розвиток і розвиток розумових здібностей учня. За допомогою конструктора LEGO вирішуються завдання освітньої діяльності з молодшими школярами: учні отримують  математичні знання про рахунок, форму, пропорції, симетрію, оволодівають умінням подумки розділяти предмет на складові частини і збирати з частин ціле. Відбувається розвиток уваги, здатності зосередитись, пам’яті, мислення.

    

    Наші успіхи – вдала реалізація шкільних проектів  з використанням LEGO-технологій («Кольоровий тиждень», «Незвичайний світ тварин»)
    Виклики  долати дитячі труднощі у навчанні граючи
    Перспективи – залучення учнів до нових перспективних шкільних проектів з використанням LEGO-технологій

БАТЬКИ

    Співпраця з батьками з метою сприянню системних змін
    Які заходи були проведені з батьками для усвідомлення важливості гри і ролі дорослого у формуванні гармонійної особистості?(Сумісні заходи, збори, консультації)
    Які можливості отримують батьки?
    Робота з батьками передбачає постійний взаємозв’язок, підтримку та тісну співпрацю. Кожен класний керівник під час батьківських  зборів ознайомив батьків з особливостями роботи з конструктором LEGO, розкрив перспективи та можливості конструювання. Дитячі доробки, здобутки, ігрова діяльність з конструктором LEGO постійно висвітлюються на сторінках інтернет- ресурсів кожного окремого класу.
    Батьки завжди мають змогу долучитися до дитячих проектів, пов’язаних з конструюванням, не лише  доброю порадою, а й активною співпрацею з дітьми, підтримуючи таким чином з ними тісний емоційний зв’язок.
    Наші успіхи – спільна участь у реалізації шкільних проектів  з використанням LEGO- технологій
    Виклики  уникнення байдужості та скептицизму серед батьків
    Перспективи – залучення батьків до нових перспективних шкільних проектів.