«Український проєкт» у НВК № 167 м. Києва

    «Правильно й чисто говорити своєю мовою може кожний, аби тільки було бажання. Це аж ніяк не є прерогативою вчених лінгвістів, письменників або вчителів-мовників, це — не тільки ознака, а й обов'язок кожної культурної людини. Культурними в нас повинні бути всі, незалежно від того, працює людина розумово чи фізично», - стверджував відомий український письменник Борис Антоненко-Давидович. Тому й вивчають рідну мову учні нашого закладу освіти старанно й наполегливо. Доказом цього стала декада української мови та літератури. 

    Цього року програма предметної декади була, як завжди, досить насиченою. Стартувала вона традиційно на День української писемності й мови. Усі, хто заходили  до школи в цей день, могли вибрати побажання, які підготували одинадцятикласники, та отримати смаколики. Учні, учителі, батьки мали змогу поринути в багатющий світ краси і принад рідної української мови. Приємно було бачити різнобарв’я вишиванок, що прикрашали дітей, які долучилися до акції «Вишиванка». Учні 9 – 11 класів та вчителі гімназії взялися за ручки й аркуші для написання «Диктанту національної єдності», який транслювався у прямому ефірі Українського радіо, щоб перевірити набуті знання на практиці. Десятикласники провели для учнів початкової школи усний журнал «День української писемності й мови», де познайомили малят із традицією свята.

    

    Кожен наступний день декади був насичений та цікавий. Учителями проведено багато різноманітних заходів, що сприяли розвитку творчої активності учнів.

  1. Фотоконкурс «Мандрівки літературними місцями України» ,5 – Б (Пермінова О.Г.).
  2. Гра «Виправ помилки», 5-11 (Лисенко О.В.).
  3. Подорож до Країни Морфології,7 кл.  (Винниченко Л.С.).
  4. Виховна година «Музей української мови»,5 кл. (Пермінова О.Г.).
  5. Літературне свято до Дня української писемності та мови «Моя чарівна, рідна мово…» ,7 – 8 кл. (Бондаренко О.Л.).
  6. Конкурс знавців української мови,5 кл. (Пермінова О.Г.).
  7. Конкурс каліграфії, 5-11 (Польгуєва Ж.В.).
  8. Конкурс «Красне письмо» ,5 – 6 кл. (Польгуєва Ж.В.).
  9. Конкурс читців «Сила слова», 5-11 (Польгуєва Ж.В.).
  10. Конкурс творів із слів, що починаються на однакову літеру, 9 кл. (Лисенко О.В.).
  11. Мовний конкурс «В океані рідної мови» ,7 кл. (Лисенко О.В.).
  12. Подорож до країни Лексикології , 5 кл.(Моренко С.І.).
  13. Вікторина «Іменниковий калейдоскоп» , 6 кл. (Моренко С.І.).
  14. Вікторина «Хай лунає українська пісня в кожному серці» , 6 кл. (Винниченко Л.С.).
  15. Вікторина «Подорож по океану «Синтаксис»» (8 кл.) (Польгуєва Ж.В.)
  16. Літературно-історична вікторина «З уст народу про свою історію» (5 кл.) (Пермінова О.Г.)
  17. Захист проєкту «На крилах пам’яті» , 7 – 8 кл. (Бондаренко О.Л.).
  18. Оформлені стенди «Сенкан» (Польгуєва Ж.В.); «Чому я розмовляю українською мовою» (Лисенко О.В.) ; «День української писемності» (Моренко С.І.).
  19. Творчі роботи : усний твір «Світ мудрості» ,5 кл. (Моренко С.І.); есе «Віртуальна мандрівка до одного з семи чудес світу»,11кл. (Моренко С.І.); твір «Духовна культура народу» ,9 кл. (Винниченко Л.С.).

    

    

    

    Саме під час проведення декади учні нашої гімназії брали участь у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу ім. П. Яцика та конкурсі  ім. Т.Г. Шевченка.

    21 лютого представники всіх націй і народностей світу відзначають Міжнародний день рідної мови. Учні нашої гімназії теж взяли участь у відзначенні цієї дати. Ранкова зустріч «Фразеологічні викрутаси» зацікавила і дорослих, і малечу. Шкільне радіо транслювало передачу «Пісня – душа народу». У бібліотеці можна було переглянути інформаційну виставку «Не бійся заглядати у словник…». Десятикласники провели для  учнів початкової школи презентацію «Міжнародний день рідної мови». Ознайомитися з інформацією про свято, можна було на тематичних стендах, які оформили учні 5 – 10 класів.

    

    Цього року традиційна «декада» тривала протягом цілої третьої чверті, перетворившись на справжній «Український проєкт». Наповнивши теплом усіх її учасників, він став поштовхом для нових творчих злетів.