Методичне об`єднання вчителів української та світової філології

Методична тема об’єднання: «Формування толерантності, гуманістичного світогляду творчої особистості на уроках української мови, української та світової літератури»

Склад методичного об`єднання:

Голова: Моренко Світлана Іванівна- вчитель-методист;

Члени методичного об`єднання:

1. Коломієць  Ніна Олексіївна - вчитель вищої категорії, вчитель-методист;

2. Лисенко Оксана  Василівнавчитель вищої категорії, старший учитель;

3. Польгуєва  Жанна  Вікторівна вчитель вищої категорії, старший учитель;

4. Суслова Вікторія Михайлівна вчитель вищої категорії, вчитель-методист;

5. Мілюкова Марія Валентинівнавчитель вищої категорії;

6. Винниченко Людмила Сергіївна - вчитель І категорії.

Важко  переоцінити  вивчення  державної  мови  для  сучасних учнів.  Тому учителі  методичного  об’єднання   української та світової філології   НВК № 167  м. Києва  докладають значних зусиль для оптимізації навчання української мови, української та світової літератури з використанням інноваційних технологій під час уроків та у позаурочний час.

Учителі  методичного об’єднання гуманітарно – естетичного циклу у 2013-2014 навчальному році завершили роботу над темою: «Шляхи оптимізації навчання української мови та української й світової літератури з використанням інноваційних технологій» та приступили до опрацювання нової методичної теми «Формування толерантності, гуманістичного світогляду творчої особистості на уроках української мови, української та світової літератури».

Своєю працею вони сприяють формуванню мовної та літературної  компетенції, розвивають критичне мислення, формують толерантність, гуманістичний світогляд, сприяють виробленню естетичних смаків, поглядів, уподобань, підвищують загальний рівень культури учнів, сприяють розвитку особистості. Як наслідок цього - активна участь учнів  у районних та міських олімпіадах, Міжнародному конкурсі знавці української мови  ім. П. Яцика, Всеукраїнській грі  «Соняшник»

Велика увага приділяється позакласній роботі. Традиційними стали такі заходи як День української писемності, День рідної мови, уроки-диспути, уроки-семінари, читацькі конференції.

Розвитку ерудиції , світогляду, формуванню активної життєвої позиції, формуванню інтересудо вивчення української культури сприяють навчальні екскурсії.

Визначною датою у роботі вчителів методичного об’єднання завжди залишається День народження Т.Г. Шевченка. Особливо урочисто пройшло святкування  200-річчя від дня народження поета. Цій даті був присвячений цілий ряд заходів. А саме: святковий концерт «Вінок пам'яті Кобзарю», на який були запрошені ветерани Великої Вітчизняної війни, вчителі, учні 5-11 класів. Дев’ятикласники підготували для учнів молодшої школи презентацію - вікторину «Що ми знаємо про Т.Шевченка?» . А самі взяли участь у семінарі «Чи сучасний Т.Шевченко?».

У шкільній бібліотеці  була організована виставка книг «Шевченкові джерела», яку відвідали учні 1-11 класів.

Яскравою подією  Шевченківських днів був конкурс на кращого читця поезій Т. Г. Шевченка «Юні кобзарі» , який складався з декількох номінацій: «Шевченко мовами світу», авторські вірші, кращий декламатор творів Т. Г. Шевченка.

Переможці конкурсу були нагороджені почесними грамотами, дипломами та пам’ятними медалями на шкільній церемонії нагородження «Журавлиний бал».

Продовженням конкурсу стала участь учениць 6-А класу, Дюговської Дарини та Охрімович Руслани, у міських Шевченківських читаннях. Дівчата стали дипломантами конкурсу.

Цікавість в учнів викликав конкурс на найкраще оформлення виставки  «Ми твої нащадки, Тарасе». Найкращими стали роботи Піун Владислави (10-Б) та Васецької Єлизавети (9-Б).

Естетичне виховання учнів та формування інтересу до вивчення предмету через відвідування театральних постановок творів класичної української  та світової літератури також займають  не останнє місце у роботі вчителів методичного об’єднання.

Формуванню любові до рідної мови, національної культури, підвищенню національної свідомості сприяють заходи традиційної тематичної декади. У її рамках учням полюбилися:

- мовно-інтелектуальна гра «Пізнайко», що виявляє знавців української мови серед учнів 5 класів;
- мовознавчий турнір для 6 класів;
- літературна вікторина «Живий у правді віковій» для учнів 9 класів;
- презентації , підготовлені учнями 9 класів для учнів 3-4 класів «Нестор-літописець»
- вернісаж  листівок з висловлюваннями про Т.Г.Шевченка та рядками з його творів.


Вивчення світової літератури у навчальному закладі проводиться з урахуванням не тільки духовного та інтелектуального  розвитку,  а й з акцентом на формування мовленнєвих компетентностей учнів. Цьому сприяють застосування різноманітних форм роботи на уроках та в позаурочній діяльності у рамках тематичного тижня. Серед них варто виділити:

- проектні роботи «Великі мрійники» (6 класи); «Шлях пізнання життя та людей: «Божественна комедія» Данте» (8 класи);
- семінари «Таємниці епохи Середньовіччя» (8 класи); «Злет людського духу доби Відродження» (8-9 класи);
-  театр поезії «Срібне століття» (10-11 класи);
- літературні читання «Чарівний світ східної поезії» (8 класи);
- «Утвердження права людини на щастя. Поезія Омара Хайяма» (8-10 класи);
- «Китайська лірика: Лі Бо, Ду Фу»;

- творчо - аналітичний проект «Я думаю…» (5-11 класи);
- виставку ілюстрацій до вивчених творів  «Літературне відлуння»;
- конкурс читців «Думка в подарунок»;
- літературні читання «Загадки  «срібного століття», «Від романтизму до реалізму»;
- творчий проект «Світ літературного твору».