Проект «Молодь дебатує» (Jugend debattiert)

17 березня 2015 р. відбулися молодіжні дебати серед учнів 10 класів міста Києва. Проект «Молодь дебатує» (Jugend debattiert) проводиться німецькою мовою у восьми країнах світу для учнів 10 – 11 класів. Дебати є інструментом для вирішення суперечливих питань в демократичному громадянському суспільстві у різних сферах життя. Адже дебати – це уміння формувати власну думку, піддавати її та думки інших критиці, знаходити аргументи для підтвердження та спростування. Дебати вчать слухати і реагувати на слова опонента та в той же час виховують командний дух, оскільки передбачають співпрацю з партнером.
 
Понад 2000 учасників тренуються в більше ніж 160 школах України, Естонії, Литви, Латвії, Польщі, Росії, Чехії, Угорщини, щоб навчитись формувати і формулювати свої думки, розвивати особистість, ставати політично і суспільно підкованим, покращувати знання німецької мови. Після тренувань та відбору кращих дебатантів у школах слідує регіональний етап, після чого 16 учасників проходять кваліфікаційний відбір. Вісім найсильніших беруть участь в професійних тренінгах. На семінарі, який проводиться в кожній з восьми країн, вирішується, які чотири учасники будуть дебатувати у національному фіналі. Переможці, які здобувають перше та друге місце, представляють честь країни на міжнародних дебатах.
 
Це довгий, але цікавий і багатий досвідом шлях. Завдяки дебатам учні вчаться культурі вирішення проблемних ситуцій шляхом постановки конкретного питання та обговоренні аргументів за та проти. Учасникам інколи доводиться ставити себе на місце опонента, оскільки власна позиція може не співпадати з роллю, що випала на дебатах. Подивитись на ситуацію з іншої перспективи – це нові відкриття і нові переживання. Наприкінці дебатів в учасників обов’язково запитують, яку ж позицію вони мають насправді.
 
 З 2006 року дебати проводять в Україні. Вони завойовують все більше прихильників. Щороку гімназисти НВК № 167 з поглибленим вивченням німецької мови беруть участь в дебатах. 
 
17 березня Ірина Руденко та Марія Солошенко дебатували разом з учнями шкіл міста Києва. Для обговорення були запропоновані дві теми: «Чи потрібно відмінити оцінки на фізкультурі?», «Чи потрібно заборонити експерименти з тваринами?». Дівчата чудово дебатували і наводили вдалі продумані аргументи. Іра Руденко зайняла друге місце і буде проходити кваліфікаційний відбір до національного фіналу.
 
Бажаємо успіхів Ірі у наступному етапі дебатів.
 
Висловлюємо велику подяку вчителю НВК 167 з поглибленим вивченням німецької мови пану Міхаелю Ерліху за підготовку Солошенко Марії та Руденко Ірини до дебатів.