Заходи за 2014-2015 н.р.

Методичне об`єднання вчителів німецької мови
Протягом навчального року вчителі продовжували працювати над реалізацією обраної у попередньому році науково-методичної теми «Особистісно-діяльнісний, комунікативний та рефлексивний підхід у навчально-виховному процесі, як стратегічний орієнтир в умовах інноваційного режиму». 
 
В основу плану роботи методичного об’єднання вчителів німецької мови  у 2014-2015 н.р., над успішним виконанням якого були задіяні всі учителі кафедри, було покладено методичні засади сучасного навчання і вивчення іноземних мов, що передбачають спрямування навчальної діяльності на вироблення в учнів необхідних життєвих компетентностей, що у майбутньому давали б можливість комфортно почуватися в сучасному світовому багатонаціональному просторі. При цьому діяльність учителів  німецької  мови завжди будувалась на використанні найсучасніших досягнень лінгвістичних, психолого-педагогічних і суміжних наук,  аналізі  навчально-виховного процесу, системі взаємопов’язаних заходів і дій, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного вчителя. 
 
До плану методичного об’єднання вчителів німецької мови було введено різноманітніші методи та форми моніторингу навчального процесу та контролю навчальних досягнень учнів протягом всього 2014-2015 н. р., підготовку до складання іспитів DSD та орієнтованих на Німецькомовний диплом іспитів, а також цікаві культурні шкільні та позашкільні заходи, що мали позитивний вплив на процес виховання. 
 
Надзвичайно багато уваги було відведено учням, які є обдарованими, -  при підготовці їх до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з німецької мови, при написанні ними науково-дослідницьких  робіт у секції німецької мови МАН та при їх участі у найрізноманітніших шкільних та позашкільних культурно-освітніх заходах.  Належна увага приділялася також роботі з молодими спеціалістами, які тільки розпочинають свій трудовий шлях.
 
Відповідно до плану роботи методичного об’єднання вчителів німецької мови протягом 2014-2015 н.р. були проведені наступні контрольні зрізи знань учнів з німецької мови з  наступних  видів мовленнєвої компетенції:   
- вхідне тестування (граматика, контроль читання) з метою перевірки засвоєння вивченого матеріалу за попередній рік навчання з німецької мови в 5-х, 6-х, 10-х та у 11-х класах (вересень 2014); 
- проведення контролю аудіювання та письма з німецької мови в 5-х, 6-х, 10-х та у 11-х класах (березень 2015);  
- орієнтований на Німецький мовний диплом іспит у 4-х класах (квітень 2015).
 
Методичне об’єднання учителів німецької мови  НВК №167 протягом всього навчального року продовжувало тісну співпрацю з Посольством Федеративної Республіки Німеччини. Пріоритетними напрямками у роботі методичного об’єднання учителів німецької мови, як і в попередніх роках, є співпраця з Центральним управлінням у справах освіти за кордоном, Службою педагогічного обміну Німеччини, Службою Німецького академічного обміну, німецьким культурним центром «Гете-Інститут в Україні», Малою академією наук, Київським національним лінгвістичним університетом та  партнерськими школами Бургау-гімназією (Дюрен, Німеччина) та Європейською гімназією (Керпен, Німеччина).
 
Приємно відзначити успіхи учителів німецької мови та їх учнів. А саме: призові місця у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з німецької мови
І (шкільний) етап олімпіади – 85 місць
II (районний) етап олімпіади - 27 місць
III (міський) етап олімпіади -  12 місць
 
Активно проходила  підготовка учнів 8-11 класів до складання іспиту на Німецькомовний диплом у рамках участі гімназії у міжнародній програмі «Deutsches Sprachdiplom».  Протягом 2014-2015 н.р. у гімназії двічі відбулися іспити на Німецькомовний диплом різних ступенів. У грудні були проведені дві частини, письмова та усна, DSD іспиту  на рівень С1/В2 серед учнів 11 класів. Із 9 кандидатів дипломантами стали 6 учнів гімназії. Відбулися також перед проведенням кожного іспиту (DSD I та  DSD II) установчі конференції та тренувальні пілотні іспити, що допомагають DSD-учителям  у підготовці своїх учнів до Німецькомовного іспиту.
 
Німецькомовний диплом II ступеня, рівень С1,  отримали 4 учні.
Німецькомовний диплом II ступеня, рівень В2,  мають 2 учні.
 
27 травня в приміщенні Посольства ФРН відбулося урочисте вручення Німецькомовних дипломів DSD (Deutschsprachiges Diplom) учням українських DSD-шкіл, серед них одинадцятикласникам  НВК 167 з поглибленим вивченням німецької мови. Учні  НВК № 167 дуже вдячні програмному учителю пану  Міхаєлю Ерлиху, DSD-учителям Максименко П.В та Карпіковій  О.І та  іншим учителям  навчального закладу, які доклали  немало  зусиль для підготовки учнів до  DSD іспиту.
 
В рамках цієї ж DSD-програми був проведений іспит  на Німецькомовний диплом I ступеня для учнів 9 класів. У складанні іспиту брали участь 14 учнів нашого навчального закладу. Результати іспиту теж були надзвичайно  успішними: 7 учнів мають Шпрахдиплом рівня В1 і 6  учнів – рівня А2.
Одразу після закінчення навчального року  в стінах навчального закладу розпочав роботу літній мовний табір «Regenbogen» для 1-6 класів. Учителі німецької мови розробили для дітей цікаву програму для вдосконалення учнями німецької мови влітку. Це  вікторини,  цікаві ігри,  перегляд німецькомовних мультфільмів і фільмів, відомих казок братів Грімм тощо. 
 
Вже третій рік поспіль учні навчального закладу за підтримки Центрального управління у справах освіти за кордоном та Служби педагогічного обміну Німеччини змогли взяти участь у роботі літнього мовного табору по підготовці до Шпрахдиплому, що відбувався у мальовничій місцевості Карпат, а саме на туристичній базі «Едельвейс», що розташована поблизу с. Сіль Закарпатської області. Учасники курсу не тільки інтенсивно вивчали німецьку мову , маючи у своєму розкладі по 8 уроків щодня, але і активно відпочивали та насолоджувалися цілющим гірським повітрям   та смачними  карпатським стравами.
 
Після літнього мовного табору відбувся однотижневий літній інтенсивний курс з німецької мови для учнів, що закінчили 10 клас і готуються до складання іспитів на Німецькомовний диплом рівня С1/В1 у наступному навчальному році. 
Як  навчальний  заклад з Німецькомовним дипломом  НВК № 167 є активним учасником шкільного та позашкільного культурного життя, охоче бере участь у всіх  заходах,  що відбуваються  протягом навчального року в Україні за сприяння Посольства Федеративної Республіки Німеччини  в Україні та культурного центру Гете-ІнститутуЗ жовтня по грудень 2014 року Гете-Інститутом була запропонована ціла низка заходів в рамках проекту «Тижні Німеччини в Україні 2014», які з великим задоволенням відвідали учні 3-11 класів на чолі з вчителями німецької мови. 
 
14 жовтня 2014 р. учні 6-А класу НВК №167 відвідали в Київському Палаці дітей та юнацтва інтерактивну виставку «Казкові світи», організовану в рамках проекту «Тижні Німеччини в Україні 2014» Гете-інститутом. Незабутнім і захоплюючим став для всіх присутніх виступ Катаріни Ріттер, відомої німецької оповідачки казок братів Грімм, яка на розсуд слухачів представила три казки, які не залишили байдужими нікого в залі. Цікава інтерпретація та чудова акторська майстерність надовго залишать у пам’яті  всіх приємні спогади.   
 
19 жовтня 2014 року учні 3-х класів були запрошені на перегляд фільму-казки «Рапунсель» німецькою мовою. 24 жовтня учні 8 класу НВК №167 відвідали інтерактивну виставку «Казкові світи»в київському Палаці дітей та юнацтва, організовану Goethe-Institut у Києві. Експозиція «Казковий ліс» - це сім станцій (три дерева та «скриня зі скарбами»), які розраховані перед усім на дітей та підлітків віком 8−15 років та присвячені героям казок братів Ґрімм. 
 
У рамках проекту «Німецькі тижні в Україні 2014» був проведений захід для дітей 4-х класів м. Києва. На запрошення Гете-Інституту 15 грудня учні 4-х класів НВК №167 м.Києва переглянули фільм-казку «Бременські музиканти». Діти мали чудову можливість не лише почути яскраву німецьку мову, а й перечитати ці ж слова та вирази внизу кожного кадру. Для кращого розуміння фільм був озвучений ще й українською мовою. 
Щорічно наші гімназисти беруть активну участь у міжнародному конкурсі «Молодь дебатує», що проводиться німецькою мовою для шкіл з поглибленим викладанням німецької мови у  країнах Східної Європи. Цього разу учасниками молодіжних дебатів були учениці 9-А та 9-Б класу Руденко Ірина та Солошенко Марія, які показали себе на вищому рівні. 
 
3 жовтня 2014 року в НВК №167 було проведено ряд цікавих заходів, присвячених дню Єдності Німеччини.  Напередодні був оголошений конкурс на кращу стіннівку, в якому могли приймати участь учні всіх паралелей нашої гімназії. Учні поставилися до виконання цього завдання серйозно, представивши стіннівки в різних стилях: від комічного до газетного. Учні навчального закладу переглянули історичні фільми про Об’єднання Німеччини, як це все відбувалося і чому. 
 
Підтримуючі всебічні  обдарування та талант  гімназистів вчителі німецької мови постійно влаштовують авторські виставки школярів. А сама ідея виставок, яка поступово переростає в традицію на кафедрі, належить учителю німецької мови Щуровській І.Й.
 
Оформлення  різдвяних стінгазет та вітальних листівок своїм друзям в Німеччині, виготовлення власноруч віночків та подарунків, випікання печива та різдвяного пирога Stollen за давніми рецептами та  саме святкування Різдва - всім цім школярі від першого до одинадцятого класу жили протягом останнього тижня першого семестру.
 
Саме з цих подій розпочалася декада німецької мови. Присвячена вона святковим та різдвяним традиціям Німеччини.
 
Урочисто 15 грудня декаду відкрила хода дітлахів початкової школи з власноруч зробленими, саме для цієї події, ліхтариками на чолі зі «Святим Мартіном», роль якого з успіхом виконав учень 11-го класу. Діти змогли перейнятися красивим дійством та відчути атмосферу свята.
 
16 грудня в рамках декади для учнів 4-их класів була проведена німецькомовна гра «Весела граматика». Вчителі німецької мови Волинець О.В. та Майорко М.В. провели урок в форматі гри. Діти із задоволенням співали німецькою, змагалися, працювали в командах. Ідея заходу – в цікавій формі актуалізувати та закріпити знання учнів у вивченні німецької мови.
 
Як завжди, декада кафедри вчителів німецької мови заповнена яскравими та неординарними заходами. Свій старт отримав різнобарвний та фантазійний проект «Мегалистівка» під керівництвом Чепорнюк В.О. Кожен учень закладу має змогу зробити вітальну листівку яскравішою, написавши побажання до Різдва та Нового року або просто намалювавши свій малюнок.  Проект завершиться напередодні німецького Різдва 24 грудня.
19-те грудня діти очікують нетерпляче, адже найголовнішим питанням цього дня є «Що приніс мені Святий Миколай: різку чи пряник?». Але діти отримали не лише солодощі, а й навчилися робити Миколая з картону в шкільній новорічній майстерні, яка відкрилася сьогодні для учнів молодшої школи під керівництвом вчителя німецької мови Коломієць Л.А. 
 
Крім того учні слухали легенду про Святого Миколая та традиції святкування цього свята в Німеччині.
 
Учнів 5-х класів запросили у новорічну подорож-квест, де діти залюбки виконували завдання та ближче знайомилися з німецькими традиціями. Семикласники перетворилися на оповідачів та знайомили малюків з популярними німецькими казками. Кожен твір знайшов своє відображення в дитячих малюнках.
 
Школярі-восьмикласники, на чолі з Карпіковою О.І. в проекті «Чарівний світ казки» вчилися складати самостійно казкові твори, якими оформили один зі стендів закладу на розсуд вчителів та учнів нашого навчального закладу.
 
Німеччина славиться своїми різдвяними ярмарками. Але, нажаль, не у кожного є така унікальна  можливість побувати на них. Тому учні гімназії вирішили відтворити цю особливу атмосферу свята та метушні. «Chriskind,l-Markt» під керівництвом Медведенко М.В.  удався на славу! Чого тут тільки не було! Наприклад, сирний штолень, який формою і кольором має нагадувати загорнуте у пелюшки немовля Христа, ванільні бісквіти, баумкухен, зріз страви нагадує спіл багаторічної  деревини, звідси і назва страви, яке дослівно перекладається, як «дерево-пиріг» та багато-багато інших смачних та запашних святкових страв. Ідея цього ярмарку полягала у збереженні німецьких кулінарних традицій. Головним завданням у цій проектній роботі, було залучення родин до відтворення старих та традиційних німецьких різдвяних рецептів. 
 
Вивчення краю та різдвяних традицій мали логічне продовження у краєзнавчій вікторині під керівництвом Отрощенко О.Г. «Як святкують Різдво та Новий рік у Німеччині». Попереднім завданням для учнів стали проектні пошукові роботи з відтворення різдвяних та новорічних традицій в Німеччині, які віднайшли своє відображення у вікторині.
 
Учні середньої і старшої школи так активно долучаються до запропонованих подій лише тому, що ще в початковій школі закладається фундамент в їх зацікавленості до народу та краю, мову якої вони вивчають. Один з яскравих прикладів – традиційне «Свято Різдва», яке з року в рік проводить вчитель початкової школи Братусь А.А. Море задоволення отримали всі мешканці нашої дружньої шкільної родини. Адже традиційно і на нашій рідній землі Різдво вважається родинним святом. 
За підтримки Гете-Інституту щороку вчителі німецької мови мають можливість  взяти участь у семінарах по  підвищенню рівня кваліфікації у Німеччині, удосконалюючи мовленнєву компетенцію, знайомлячись з передовими методиками у викладанні німецької мови.
 
 
Методичне об`єднання вчителів англійської мови
 
У 2014-2015 навчальному році колектив вчителів методичного об’єднання іноземних мов спрямував свою роботу на продовження впровадження нових педагогічних та інформаційних технологій у навчальний процес у рамках нового Державного стандарту освіти та методичної теми «Розв’язання  комунікативних завдань на уроках іноземних мов засобами сучасних педагогічних технологій».  
 
Протягом навчального року велику увагу вчителями кафедри було спрямовано на відзначення певних дат та подій визначених Організацією Об’єднаних Націй. Так, вже 26 вересня традиційним стало проведення Дня Європейських мов.
 
24 жовтня 2014 р. у нашому навчальному закладі відбулася науково-практична гра Модель ООН-2014 під гаслом «Молодь – рушійна сила майбутнього», присвячена річниці створення Організації Об’єднаних Націй. За умовами гри учасники моделювали відкриття Генеральної Асамблеї ООН. Дипломати з 11 країн-учасниць виступили з промовами, в яких висловили ставлення кожної із країн до глобальних проблем людства та наголосили на ролі молоді у їх усвідомленні та вирішенні. Яскравим моментом заходу став виступ Афанасьєва Бориса Анатолійовича – посла миру від Всесвітньої Федерації Миру, дипломата, перекладача, який впродовж 5 років працював в ООН. 
Традиційним для навчального закладу стало проведення  декади англійської мови. У цьому році вона стартувала 17 листопада. Учні з великим інтересом і бажанням брали участь у різноманітних навчально-виховних заходах у рамках декади.
 
Яскравими, насиченими та пізнавальними були країнознавчі уроки в 10-х та 11-х класах, які підготувала та провела разом із своїми учнями Постернак М. Ю.
 
Учні молодшої школи теж із великим задоволенням виконували веселі рухливі вправи на перервах, одночасно повторюючи скоромовки та римовки англійською. Незабутнім враженням для 3-х та 7-х класів залишився костюмований День Подяки, під керівництвом Малої М. А. та Кулинич О. М.
 
Перевірити свої знання англійської мови, загальну ерудицію та уважність мали можливість учні 6-х класів на уроці-вікторині «What? Where? When?». Ініціаторами проведення якої, стали Постернак М. Ю. та Царенко Т. А.
 
Під керівництвом Кулинич О.М. пройшов захід під назвою «День екології», метою якого було мотивування учнів до бережливого ставлення до навколишнього середовища та використання заощадливих енергоресурсів. В рамкам заходу було зібрано та здано на переробку велику кількість пластикових пляшок і обгорток, отримані кошти від цього пішли на придбання необхідних речей для бійців, що знаходяться на сході України. 
 
Незабутнім залишився квест для учнів середніх класів, який пройшов  наприкінці декади англійської мови. Організаторами заходу стали Крушеницька І. С. та Постернак М. Ю., а допомагали у його проведенні учні 11-А касу.
 
У цьому навчальному році наш навчальний заклад долучився до міжнародної освітньої програми IEARN. Це платформа, яка об’єднує більш ніж 30 000 шкіл та молодіжних організацій в 130-ти країнах світу. IEARN дає можливість вчителям та учням спільно працювати в режимі он-лайн, використовуючи Інтернет та інші комунікаційні технології.  З листопада по грудень 2014 року учні 5-А, 5-Б та 7-А класів разом з учителями англійської мови Кулинич О.М. та Крушеницькою І.С. успішно працювали у міжнародному проекті «Holiday Card Exchahge». Нашими партнерами були школи з Тайваню, Росії, Пакистану, Румунії, України (м. Кіровоград), Словенії та Білорусії. Завданням учасників було пояснити традиції святкування Нового Року в своїй країні через обмін листівками зі школами-партнерами. Гімназистам було надзвичайно приємно отримувати вітання зі святами від своїх ровесників з інших шкіл.  
 
Не менш насиченим на події став II семестр 2014-2015 навчального року. 13 лютого, напередодні Дня Святого Валентина, в актовій залі гімназії відбулось музично-театралізоване дійство, підготовлене кафедрою англійської мови, зокрема Царенко Т.А.
 
Учні 9-11 класів, завдяки активній співпраці кураторів проекту Кулинич О.М. та Постернак М.Ю., взяли участь у 1-му турі Першої Міжнародної олімпіади Міжнародного Союзу Молоді (Київ, Україна) та Міжнародного Союзу Молоді (Прага, Чеська Республіка). Як результат, освіта за кордоном з області нездійснених мрій стала реальною можливістю для нашої переможниці, учениці 10-Б класу, Коваленко Катерини. На своєму прикладі вона довела, що не слід зупинятися на досягнутому, а завжди прагнути найкращого та самовдосконалюватися. Посівши почесне перше місце серед учнів 30 шкіл міста Києва у всіх турах олімпіади, Катя отримала головний приз – підготовку та безкоштовне навчання в університетах Чеської Республіки.
 
Цікавою та корисною стала участь наших учнів у проекті «Юні посли миру», організованим Федерацією всесвітнього миру, мета якого усвідомлення єдиного братерства через культурний обмін та виховання молоді, яка стане послами миру в майбутньому.  В березні команда юних послів миру НВК №167 взяла участь у конкурсі, в якому представила свій проект «Діти за мир». Цей проект мав за мету розкрити власне бачення та відчуття дітей філософії миру через їх безпосередню участь в організації та проведенні різноманітних заходів та благодійних акцій заради миру. 
 
13 та 14 березня 2015 року команда учнів гімназії долучилися до міського саміту «Модель ООН -2015».  Під час заходу, представляючи та відстоюючи інтереси Великобританії та Франції, учні вчилися будувати взаємини, які б базувалися на основах права, демократії та миру. Учасники доводили, що тільки в розумінні й повазі до думки іншого, у відкритому та чесному діалозі можливе існування сучасної людини. Юнацька Надія (10-Б кл.), та Дзьобак Андрій (8-А кл.), були визнані кращими делегатами. Незмінним куратором проекту залишається Кулинич О.М. 
Не можна не зазначити, що за ініціативи вчителів кафедри англійської мови, наша гімназія стала першою в Східній Європі та єдиною в Україні, що взяла участь у наступному заході. Сьогодні питання миру, як ніколи, звучить гостро для кожного українця. «Ми маємо шукати внутрішній мир у діалозі» - саме під таким гаслом в НВК відбувся вебінар із засновником волонтерської організації Peace One Day Джеремі Гіллі.  Учні 8-х та 10-х класів разом із вчителями англійської мови Кулинич О.М., Постернак М.Ю. та Крушеницькою І.С. мали честь поспілкуватися з людиною, яка у 2001 році спонукала Генеральну Асамблею ООН одноголосно проголосити 21 вересня Днем Миру.
Без уваги не залишився, звичайно, День Землі. Традиційними вже стали висаджування квітів на подвір’ї гімназії та випуск тематичних плакатів.  
 
На початку травня вчителі кафедри Кулинич О.М., Царенко Т.А., Постернак М.Ю. та Крушеницька І.С. підготували та провели захід, присвячений Дню Європи в Україні.  Учасники дійства представляли не лише країни Євросоюзу, а й всі 46 країн, які територіально знаходяться в Європі.
Впродовж трьох днів група учнів 7-10 класів брала участь у тренінгах «Активні громадяни», що мали на меті виховання свідомо активних особистостей, спроможних створити світ, у якому люди мирно та ефективно взаємодіють з іншими задля сталого розвитку своїх громад.  Ці тренінги були організовані та проведені волонтерами фонду братів Кличко (KlitchkoFoundation) спільно з вчителями кафедри англійської мови.
Незважаючи на закінчення навчального року, робота вчителів англійської мови продовжувалась і в червні місяці.  Разом з відкриттям оздоровчого пришкільного табору «Веселка» було створено англомовний табір «Rainbow», де діти мали можливість спілкуватись англійською мовою та застосовувати її у різних формах діяльності не лише у спілкуванні, а й в ігрових та концертних програмах, театральних виставах тощо.  У мовному таборі були задіяні всі вчителі англійської мови. Табір відвідували діти різних вікових груп.  На заняттях з наймолодшими дітьми відбувалося ознайомлення  з англійською мовою з використанням дитячих віршів та пісень. Діти середньої вікової групи брали приймали участь в англомовних іграх, а найстарші – самостійно організовували театралізовані міні-вистави, брали участь у цікавих вікторинах.
Учителями методичного об’єднання приділялася велика увага індивідуальній роботі з обдарованими дітьми, підготовці їх до участі в районних та міських етапах предметних олімпіад. Результатом цієї роботи є 7 переможців на ІІ (районному) етапі Всеукраїнської олімпіади з англійської мови. А також один переможець міського етапу Малої академії наук, педагогічним керівником якого була Біленко Л.М. Результатом ефективної роботи  Постернак М.Ю. став успіх у учениці 10-Б класу Солошенко Марії (10-Б кл.) у складанні іспиту на сертифікат володіння англійською мовою «PET». 
 
Протягом навчального року всі вчителі кафедри систематично брали участь у семінарах спільно з Cambridge та Oxford University Press.
 
 
Методичне об`єднання вчителів гуманітарно-естетичного циклу
 
Учителі  методичного об’єднання гуманітарно-естетичного циклу у 2014-2015 навчальному році працювали  над темою: «Формування толерантності, патріотизму, гуманістичного світогляду особистості на уроках української мови, української та світової літератури». 
 
Велика увага вчителями методичного об’єднання приділялася позакласній роботі. Традиційними стали такі заходи, як:
- шкільні предметні олімпіади серед учнів 6-11 класів;
- шкільний конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 5-9 класів;
- День української писемності;
- уроки-диспути, уроки-семінари, читацькі конференції.
Розвитку ерудиції, мислення, світогляду, формуванню активної життєвої позиції, посиленню інтересу до вивчення української культури сприяли навчальні екскурсії, які проводились протягом року. Так, учні відвідали:
- музей Книги та друкарства  на території  Національного Києво-Печерського історико- культурного заповідника (6-Б клас);
- у музеї під відкритим небом « Мамаєва Слобода »  побували  учні  5-А  та 9-Б класів ;
- учні 5-А класу відвідали музей-квартиру Павла Тичини, де дізналися про життя і творчість поета.
-  меморіальний будинок-музей Т.Г. Шевченка в Києві  відвідали учні 8-А класу.
21 лютого 2014 року в гімназії був  проведений  День рідної мови. У класах були проведені виховні години на тему: «Краса і багатство української мови».  Це дало можливість розширити  і поглибити знання дітей про мову. Показати її багатство, мелодійність, красу, збагатити словниковий запас. Виховати  любов до рідної мови, рідної землі, художнього слова, пісні, повагу до батьків.
 
Визначною   подією   2014-2015   навчального  року   стало  святкування 120-річчя  від  дня народження  М.Т. Рильського та  85-річчя з дня народження  Ліни  Костенко. Цій визначній даті був проведений урок-проект-презентація «Свято краси рідного слова, рідної пісні славного роду Рильського»  у 8-А класі. А також виховна година на тему: «Життя іде і все без коректур…», присвячений 85-річчю з Дня народження Ліни Костенко.
 
У шкільній бібліотеці була організована виставка книгприсвячена 120-річчю з Дня народження М. Рильського та 85-річчя з Дня народження Л. Костенко. Також був проведений конкурс на кращу газету та оформлений стенд.
 
Яскравою подією   у гімназії був тиждень української мови та літературиБуло проведено ряд заходів:
- поетичний конкурс «Рідна мово, зелено діброво! Ти квітуєшпелюстками слова» ( 5-11 класи);
- конкурс презентацій «Повість минулих літ» (10-11 класи);
- радіодиктант (8-11 класи);
- гра «Бурхливі хвилі лексиконів» (5 клас);
- вікторина «У країні іменника» (6 клас);
- літературний брейн-ринг «Розмаїття українського фольклору» (7 клас);
- конкурс на знання народної пісні «Дзвінкий переспів» (8 клас);
- круглий стіл «Українослов’янські мовні паралелі» (9 клас);
- конкурс «Я –редактор» (10 клас);
- вистава театра « Дзеркало» (10-11 класи).
Призерами  районної олімпіади з української мови та літератури  стали 3 учні, і 3 - з світової літератури. 1 учениця стала призером III (міського) етапу олімпіади з української мови та 2 учениці стали призерами  районного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН у секції  українська література.
 
Якравою подією до Шевченківських днів був районний конкурс на кращого читця поезії  Т.Г. Шевченка, на якому Приймак Михайло та 
Дюговська  Дарина (7-А кл.) посіли III місце, а Мелкозерова Ольга (9-А кл.) – III місце  у місті.
 
Конкурс авторських творів «Діамантові зерна» – Курганова Яна (8-Б кл.) – І місце та Мелкозерова Ольга(9-А кл.) – І місце у місті 
 
Цікавість в учнів викликали оформлені стенди: «Наша мова солов’їна» (до Дня рідної мови), Шевченко – художник,  видатні постаті (поети, письменники, драматурги, науковці). До Дня науки школярі підготували повідомлення про науковців, які  зробили відкриття як для України, так і для світової науки.
 
Естетичне виховання учнів та формуванню інтересу до вивчення предмету через відвідування театральних постановок творів класичної української  та світової літератури займали не останнє місце у роботі вчителів методичного об’єднання. Так, учні 8-9  класів відвідали театр української традиції «Дзеркало», де переглянули виставу «Сон Кобзаря».                              
 
Учителями методичного об’єднання продовжувалася робота з обдарованими учнями. У 2014-2015 навчальному році у НВК №167 діяв факультатив «Розвиток критичного мислення» для учнів 10-11 класів, на заняттях якого вчителі Моренко С.І. та  Лисенко О.В. через поглиблене вивчення української мови та літератури формували  в учнів вміння застосовувати набуті знання на уроках, олімпіадах, конкурсах.
 
 
Методичне об`єднання вчителів предметів суспільного циклу

У 2014-2015 навчальному році колектив МО вчителів предметів суспільного циклу продовжив опрацювання теми «Використання інтерактивних технологій та індивідуальних методів навчання на уроках історії, правознавства та суспільствознавства як засіб оптимізації процесу викладання суспільних дисциплін та досягнення високого рівня знань учнів». 
 
Традиційно велику увагу вчителі МО Сергієнко Н.О., Душейко Л.М. та Жаріков В.В. приділили підготовці та проведенню декади історії та правознавства в гімназії. Тому не дивно, що всі заходи пройшли на високому рівні та за активної участі великої кількості учнів з усіх класів.
 
Так під час проведення декади історії п’ятикласники взяли участь у вікторині «Історична мозаїка», учні шостих класів змогли проявити свої знання і вміння у віртуальній грі «Загадки історії» та проекті «Перлини стародавнього світу», а семикласники у грі «Що? Де? Коли?», восьмикласники пройшли історичний квест «Нова Доба», а учні 9-х класів взяли участь у історичному конкурсі «Подорож у минуле».  
Учні 10-х класів взяли активну участь у проведенні уроків, присвячених пам’яті героїв Крут та Дню Соборності України,  проекті «Видатні українці» та разом з одинадцятикласниками у проекті «Цей день в історії», для найстарших знавців історії також було проведено конкурс «Згадати все!».
Протягом декади проходила також низка заходів з правознавства, зокрема конкурс плакатів на правову тематику, правовий турнір між командами 9-10-х класів та конкурс знавців права серед одинадцятикласників
Велика кількість різноманітних заходів проводилася вчителями МО в рамках місячника правових знань. Жаріков В. В. та Душейко Л. М. підготували і провели на високому рівні традиційний районний правовий турнір, на якому наша команда «Улюбленці Феміди» посіла друге місце. Пройшли тематичні уроки, лекції, диспути до Міжнародного дня прав людини. Старшокласники відвідували заняття школи права, організовані міським управлінням юстиції.
Велика увага була також була приділена патріотичному вихованню молоді. Учителями МО було підготовлено і проведено низку заходів до 70-річчя Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, зокрема уроки мужності, уроки пам’яті, конкурс учнівських проектів, екскурсія учнів 10-11 класів на Букринський плацдарм під Києвом тощо. 
 
До 100-річчя з часу боїв Українських січових стрільців за гору Маківка було проведено круглий стіл та оформлено інформаційний стенд «Діяльність УСС на українських землях в роки Першої світової війни». Залишилися в пам’яті дітей також акції, присвячені героям Крут та Дню Соборності України. В світлі останніх подій на сході України вчителі та учні активно долучилися до волонтерського руху, писали листи і збирали подарунки бійцям АТО, збирали кошти для 12 Батальйону Територіальної Оборони м. Києва. Було організовано декілька зустрічей учнів з українськими бійцями-учасниками АТО. Наші старшокласники взяли активну участь у ІІ (відкритій) науково-практичній конференції «Волонтерський рух: 18-».
Вчителями МО приділялася велика увага індивідуальній роботі з обдарованими учнями, підготовці їх до участі в районних і міських етапах предметних олімпіад. Маємо 11 переможців ІІ (районного) етапу всеукраїнської олімпіади з історії, ще 11 учнів нашого навчального закладу стали переможцями районної олімпіади з правознавства.
 
Переможцями ІІІ (міського) етапу всеукраїнської олімпіади з історії стали 12 учнів. І ще 4 учні перемогли на ІІІ (міському) етапі всеукраїнської олімпіади з права.
 
Маємо також двох призерів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої Академії Наук (секція – правознавство).
 
Методичне об`єднання вчителів математики та інформатики
 
У 2014-2015 навчальному році методичне об'єднання вчителів математики та інформатики продовжили роботу над темою «Здійснення навчально-виховного процесу на засадах особистісно орієнтованого підходу до навчання і виховання учнів, упровадження у практику інноваційних форм і методів»
 
Мета і завдання методичного об'єднання спрямувати роботу на створення умов для підвищення пізнавальної активності учнів, розвитку творчого мислення, для формування в учнів математичної компетенції на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі, успішного оволодіння знаннями у процесі шкільного навчання, для забезпечення індивідуального розвитку учнів, розвитку їх уваги, пам'яті, логіки, культури мислення та інтуїції, забезпечувати участь учнів у щорічних конкурсах з математики та інформатики, у Всеукраїнських олімпіадах з математики та інформатики.
 
Формуванню позитивної мотивації на вивчення математики сприяли заняття математичного гуртка «Піфагор» учнів 6 класів.   
 
Високу ерудицію та широкий кругозір проявили учні гімназії у І турі Всеукраїнської олімпіади з математики. У цьому конкурсі прийняли участь 129 учнів. 11 з них стали переможцями .
 
Свої здібності та творчий потенціал учні 5-6 класів проявили у міжнародному конкурсі «Кенгуру».
У праці, навчанні, грі, у всякій творчій діяльності  людині необхідні уміння міркувати, винахідливість, кмітливість. Саме такі якості виховують вчителі математики та інформатики в своїх учнів. Цьому сприяють і заходи тематичної декади, що проходила у 2014-2015 навчальному році.
 
Чарівний світ математики розкрили для себе учні 7-8 класів у математичному  брейн-рингуСправжні бійцівські якості виявили 6-класники у змаганні КВМ (клуб веселих математиків)Учні 5 класів під час математичної подорожі по стежинам математики «Розумники та розумниці» проявили себе кмітливими та винахідливими.
Учні 9 класів дуже відповідально поставились до проекту «Людина і математика», що проявилось у конкурсі газет та презентацій.
Заходи в рамках предметного тижня інформатики були спрямовані на розвиток творчої фантазії, логічного мислення, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі та формування відповідальності, креативності. Так, у 2-их класах відбулась гра "Знавці комп`ютера".
В 3-их класах пройшли уроки-змагання "Весела інформатика"

До Дня безпечного Інтернету учні  4-их класів пройшли інтерактивний курс з інтернет-безпеки On-ляндія, учні 7-их класів підготували інформаційні плакати та провели соціологічне дослідження «Безпечний Інтернет» серед 5-11 класів.

Методичне об`єднання вчителів природничого циклу
 
У 2014-2015 навчальному році вчителі методичного об’єднання продовжували працювати над впровадженням методичної теми «Використання новітніх технологій навчання з метою розвитку творчих здібностей учнів». 
 
Невід’ємною частиною роботи вчителів методичного об’єднання є застосування знань, набутих  учнями, на практиці. Значною мірою цьому сприяє декада природничих наук, проведення якої стало вже традиційним у гімназії. У цьому навчальному році декада тривала з  14 по 25 квітня. Традиційно декада розпочалася з презентації учнівських проектів «Світ навколо нас», у якому брали участь учні 5-11 класів, розкривши теми «Космонавтика», «Природа навколо нас», «Людина і природа», «Моя держава – Україна», «День астрономії». Учні 11 класів підготували і провели наукову конференцію «Нобелівські та Шнобелівські лауреати». 
 
 
До Дня космонавтики учні 5 – 7 класів підготували вікторину «12 квітня – День космонавтики»А учні 9 класів із захопленням брали участь у конкурсі «Україна – космічна держава».
 
Незабутні враження залишив у старшокласників перегляд фільму «Чорні діри – грандіозні джерела енергії у Всесвіті». Свідченням цього було бурхливе обговорення учнями 10 класів побаченого . 
 
Особливо цікаво пройшов «Географічний аукціон» у 7 класах та вікторина «Що ви знаєте про тварин?» у 5 класах. 
 
Дуже сподобалось учням 8 класів брати участь у  підготовці і проведенні КВК «Нащадки Д.І. Менделєєва»
 
А ще був «Географічний футбол» серед команд 8 класів, брейн-ринг «Обережно – їжа!» серед 6 класів, вікторина «Вода – це життя» у 7 класах.
 
Звертає на себе увагу різноманітність форм заходів тематичної декади. Серед них були не тільки ті, що вже стали традиційними (конкурси, вікторини, проекти), але й «Цікаві уроки психології» для учнів 5 класів. Яскравою складовою декади був конкурс малюнків «Я і природа», у якому взяли участь учні 5 – 6 класів.
Традиційно не залишилися поза увагою вчителів методичного об’єднання ювілейні дати, пов’язані з іменами науковців:
- 170-річчя від дня народження І. Пулюя;
- 115-річчя О. Смакули; 
- 130-річчя Н. Бора;
- 145-річчя від дня народження Є. Патона;
- 170 років від дня народження Карла Рікке.
 
До цих дат учні підготували презентації, повідомлення, творчі проекти, семінари.
 
Не дивлячись на те, що з дня Чорнобильської катастрофи минуло вже 29 років, але пам’ять про цю трагедію і досі залишається в пам’яті як нагадування про те, наскільки бережливо і відповідально людина повинна ставитися до природи і навколишнього середовища. Саме про це йшла мова на виховних годинах, присвячених цій даті у 5-11 класах.
 
Усвідомлюючи важливість інтерактивних засобів навчання, вчителі методичного об’єднання широко використовують у своїй роботі таку форму проведення уроку як екскурсія. Незабутні враження в учнів 10 класів залишила екскурсія до інституту металофізики ім. Г. В. Курдюмова Національної Академії Наук України.
     
З метою підготовки до здачі учнями ЗНО та державної підсумкової атестації, у випускних класах були проведені бесіди психологом: «Режим дня під час здачі ЗНО та ДПА».
 
 
Методичне об`єднання вчителів фізичного виховання та
трудового навчання
У 2014-2015 навчальному році колектив МО вчителів фізичного виховання, трудового навчання та «Захисту Вітчизни» продовжив опрацювання теми «Формування фізично здорової,технологічно освіченої, патріотично налаштованої особистості підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного інформаційного суспільства». 
 
Велику увагу вчителі МО Кашина Л.І., Горбатюк Т.Д., Дворська А.М., Сидоренко Д.В. та Миронов О.О. приділили підготовці та проведенню декади фізичної культури. Ознаменував її початок «Олімпійський урок», також була проведена гра «Робінзонада» серед учнів 5-10-х класів. Всі заходи пройшли на високому рівні та за активної участі великої кількості учнів з усіх класів.
Під час проведення тижня трудового навчання активно працювали вчителі Єрмоленко В.В. та Миронов О.О. Ними були проведені конкурси «Майстриня» та «Майстер на всі руки» серед дівчат та хлопців 7-х класів, майстер-клас з виготовлення ляльки-мотанкивиставка авторських виробів з деревини учнів 6-х класів, виставка авторських робіт «Ажурні візерунки» учнів 5-10-х класів, а також майстер-клас для хлопців 8-х класів.
 
Учителем  предмету «Захист Вітчизни» Мироновим О.О. приділялася велика увага індивідуальній роботі з обдарованими учнями, підготовці їх до участі в районних та міських змаганнях з вогневої підготовки. В листопаді 2014 року учні 10-11-х класів приймали участь у міських змаганнях «Снайпер столиці». Переможцями зі стрільби з пневматичної гвинтівки стали Вдовиченко Володимир (10-А клас) – ІІ місце та Долинний Максим (11-Б клас) – ІІІ місце. У лютому 2015 року на базі військової кафедри Національного університету біоресурсів та природокористування України було проведено ІІ етап тестових змагань-випробувань з вогневої підготовки (кульова стрільба з малокаліберної гвинтівки та пістолету) за програмою Всеукраїнської спартакіади з військового багатоборства серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва. І знову переможцями ІІ (міського) етапу змагань стали Вдовиченко Володимир (10-А клас) – ІІІ місце та Долинний Максим (11-Б клас) – І місце.
     
Протягом навчального року вчителі фізичної культури Кашина Л.І., Дворська А.М., Сидоренко Д.В. проводили змагання серед команд 4-11 класів з футболу, волейболу, баскетболу, піонерболу. Відбувалися різноманітні естафети: «Веселі малюки», «Стрибайчики» для учнів 1-х класів, «Найсильніший», «Найспритніший» для учнів 2-3-х класів, «Роби як я, роби краще за мене», «Козацькі розваги» тощо. Учитель Горбатюк Т.Д. велику увагу приділила підготовці та проведенню спортивних естафет «Тато, мама, я – спортивна сім’я».
Вчитель трудового навчання Єрмоленко В.В. велику увагу приділила підготовці та проведенню конкурсів для дівчат 6-9-х класів «Оздоблення в’язаного виробу», «Моя ідея проекту», а  Миронов О.О. організував і провів для хлопців  естафету «Хто швидше» та конкурс  «Нумо, хлопці!», «Майстер на всі руки». Також було організовано виготовлення учнями сувенірів до 8 березня та свята Пасхи.
 
 
Методичне об`єднання вчителів початкової школи
У 2014-2015 навчальному році методичне об’єднання вчителів початкових класів працювало над проблемною темою «Творчий підхід у взаємодії вчителя і учнів при застосуванні розвивальних технологій як запорука успіху у навчанні молодших школярів». Належну увагу педагоги приділяли науково-методичному, інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу, новим освітнім технологіям, вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних інноваційних підходів до організації життєдіяльності сучасної початкової школи. Темі методичного обєднання були підпорядковані і самоосвітні теми, над якими працювали вчителі.
 
Фундаментальність початкової освіти – не лише у міцно засвоєних учнями уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентності: уміння вчитися, здоров’язбережувальна, загальнокультурна, громадянська, соціальна, інформаційно-комунікативна. Саме ці навички мали можливість продемонструвати учні початкової школи навчального закладу, беручи участь у  різноманітних конкурсах. Це такі як:
конкурс знавців рідної мови  ім. П. Яцика;
шкільні конкурси малюнків;
всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру»;
всеукраїнський природничий  інтерактивний  конкурс «Колосок»;
всеукраїнський конкурс «Патріот».
 
Традиційним для навчального закладу стало проведення тижня початкової школи, який  у цьому навчальному році проходив з 16 по 20 березня  2015 року. Протягом тижня учні початкових класів відвідали розважальний центр «Місто професій» де мали змогу практично ознайомитись з багатьма професіями, спробувати себе в ролі повара, судді, міліціонера, модельєра, лікаря та зануритись в інші різноманітні галузі професійної діяльності.  
Треті класи відвідали виставу «Доступно про авіацію» - на якій учні ознайомились з деякими секретами професії авіатора, дізнались про реактивну силу, властивості повітря, а також взяли участь у інтерактивних конкурсах. 
Виявляли найрозумніших з-поміж себе учні третіх класів у грі «Розумники-Розумниці»
Світ дитинства нерозривно пов’язаний з казкою. В неї вірять, нею захоплюються. Ось і учні других класів здійснили мандрівку в феєричний, неймовірний світ казки та фантазії. Проте інсценовані казки мали і повчальний характер, адже навчали глядачів та акторів правильно користуватись енергоресурсами та заощаджувати їх у повсякденному житті. 
     
Родинні спортивні змагання – це завжди весело, захоплююче. Учні та батьки перших класів довели, що всі вони – одна велика спортивна родина. На святі «Мама, тато, я – спортивна сім’я» панували веселощі, сміх, завзяття і, звичайно, спорт! Приємно, що активними учасниками цього дійства стали батьки наших найменших учнів. 
Кожен народ, дбаючи про своє майбутнє, завжди звертається до минулого. Ось і учні 4-их класів здійснили мандрівку в минуле у часи Київської Русі. Діти мали змогу оглянути обладунки воїна Київської Русі, дізнались багато цікавого про минуле нашого народу,  а також взяли участь в інтерактивних конкурсах на влучність, силу. 
Не стояли осторонь проведення тижня початкової школи і вихователі груп продовженого дня. Дбаючи про екологічну освіту вихованців вони провели акцію «Посади квітку». Вирощену розсаду висадили на шкільні клумби. 
Вже традиційно до проведення тижня початкової школи оформлено виставку колажів 1-4 класів та стенд презентацію тижня.  
Протягом 2014-2015 навчального року вчителі початкових класів брали активну участь у проекті «Енергоефективні школи». В рамках цього проекту було проведено виховні години, конкурси малюнків, творчі роботи, енергоаудит приміщень, зустрічі зі співробітниками ТЕЦ, знято відеофільми. На заключному концерті «Підведення підсумків проекту» 1-А кл. (вч. Фарбун Н.М.), 1-Б кл. (вч. Ситенко Н.І.), 2-А кл. (вч. Згурська Л.М.), 2-Б кл. (вч. Гончаренко Н.П.), 3-А кл. (вч. Ядак Л.І.), 3-В кл. (вч.Чепурко С.Є.), 4-А кл. (вч. Лобунець Л.М.), 4-Б кл. (вч. Балим О.І.), 4-В кл. (вч. Чемерис О.О.) були нагороджені пам’ятними статуетками. Особливо слід відмітити роботу вчителя 1-А класу Фарбун Н.М., авторська казка  якої «Рукавичка», отримала переможне І місце серед творчих доробок всієї Україні.
 
Протягом 2014-2015 навчального року учні  початкових класів відвідували театри, районну  бібліотеку ім. В.Яна, побували на конефермі, фабриці ялинкових прикрас, музеї Води та музеї пожежної частини №25.  
 
Також проводилися родинні свята.
 
Зменшенню фізичного та психологічного навантаження, пов’язаного з навчальним процесом, оздоровленню учнів початкової школи сприяє тісна співпраця з дитячим санаторієм «Ялинка». Так, четвертий  рік поспіль учні молодших класів перебувають на оздоровленні в Пущі Водиці. Родзинка перебування в санаторії полягає у тому, що оздоровлення дітей супроводжувалось навчанням, що дозволило виконати навчальні програми з усіх  предметів. Перебування  учнів  в санаторії було безкоштовним для батьків, кошти  на  оздоровлення виділені Головним управлінням охорони здоров’я міста Києва.