Заходи за 2016-2017 н. р.

Предметна комісія вчителів
німецької мови

    В основу плану роботи предметної комісії вчителів німецької мови  у 2016-2017 н.р., над успішним виконанням якого були задіяні всі учителі кафедри,   було  покладено   методичні засади сучасного навчання і вивчення іноземних мов, що передбачають спрямування навчальної діяльності на вироблення в учнів необхідних життєвих компетентностей, що у майбутньому давали б можливість комфортно почуватися в сучасному світовому багатонаціональному просторі. Людина стає невід’ємною частиною полілінгвоетнокультурної світової спільноти і тому одним з основних завдань навчання іноземної мови розглядається учителями німецької мови, відповідно до викликів часу, формування в учнів здібностей, готовності та бажання брати участь у міжкультурній комунікації. При цьому діяльність   учителів  німецької  мови завжди будувалась на використанні найсучасніших досягнень лінгвістичних, психолого-педагогічних і суміжних наук,  аналізі  навчально - виховного процесу, системі взаємопов’язаних заходів і дій, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного вчителя.

    До плану  методичного об’єднання  учителів німецької мови було введено різноманітніші методи та форми  моніторингу навчального процесу та   контролю  навчальних досягнень учнів протягом всього 2016-2017  навчального року, підготовку до складання іспитів DSD та орієнтованих на Німецькомовний диплом іспитів, а також цікаві культурні шкільні та позашкільні заходи, що мали позитивний вплив на процес виховання. Надзвичайно багато уваги було відведено учням, які є обдарованими, -  при підготовці їх до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з німецької мови, при написанні ними науково-дослідницьких  робіт у секції німецької мови МАН та при їх участі у найрізноманітніших шкільних та позашкільних культурно-освітніх заходах.  Належна увага приділялася також роботі з молодими спеціалістами, які тільки розпочинають свій трудовий шлях.

    Відповідно до плану роботи методичного об’єднання учителів німецької мови протягом 2016-2017 н.р. були проведені наступні контрольні зрізи знань учнів з німецької мови з  наступних  видів мовленнєвої компетенції:   
- вхідне тестування (граматика, контроль читання) з метою   перевірки засвоєння вивченого матеріалу за попередній рік навчання з німецької мови    в 5-х, 6-х, 9-х та у 11-х класах (вересень 2016);
- проведення контролю аудіювання та письма з німецької мови в 5-х, 6-х, 9-х та у 11-х класах (березень 2017); 
- орієнтований на Німецький мовний диплом іспит у 4-х класах (квітень 2017).

    Методичне об’єднання учителів німецької мови   НВК №167 протягом всього навчального року продовжувало тісну співпрацю з Посольством Федеративної Республіки Німеччини. Пріоритетними напрямками у роботі методичного об’єднання учителів німецької мови, як і в попередніх роках, є співпраця з Центральним управлінням у справах освіти за кордоном, Службою педагогічного обміну Німеччини, Службою Німецького академічного обміну, німецьким культурним центром «Гете-Інститут в Україні», Малою академією наук,   Київським національним лінгвістичним університетом та  партнерськими  школами   Бургау-гімназією (Дюрен, Німеччина)   та Європейською гімназією (Керпен, Німеччина).

        

    Підбиваючи підсумки зробленого протягом року, приємно згадати всі успіхи учителів німецької мови та їх учнів. 

    Призові місця у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з німецької мови:
І (шкільний) етап олімпіади – 158 місць
II (районний) етап олімпіади  33 місця
III (міський) етап олімпіади  17 місць

    Призові місця мали учні навчального закладу також на міському етапі захисту дослідницьких робіт в Малій Академії Наук. На міському етапі учениці 9 класу Гінсгеймер Катерина зайняла ІІ місце (Майорко М.В.) та Жарікова Анна-Марія посіла ІІІ місце (Медведенко М.В.), Мойсеєв Максим, учень 9 класу, має ІІІ місце (Майорко М.В.), Пофатна Юлія, учениця 10 класу, зайняла ІІ місце (Волинець О.В.)

    Потрібно відзначити й учителів німецької мови, які добре підготували своїх учнів до участі у олімпіаді на всіх її етапах. Це Максименко П.В., Христич М.В., Томусяк М.В., Карпікова О.І.

    Згадані учителі є також активними і старанними при підготовці учнів 8-11 класів до складання іспиту на Німецькомовний диплом у рамках участі гімназії у  міжнародній  програмі «Deutsches Sprachdiplom».  Протягом 2016-2017 н.р. у навчальному закладі двічі відбулися іспити на Німецькомовний диплом різних ступенів. У грудні були проведені дві частини, письмова та усна, DSD іспиту  на рівень С1/В2 серед учнів 11 класів. Із 11 кандидатів дипломантами стали 8 учнів гімназії. 

    Відбулися також перед проведенням кожного іспиту (DSDI та  DSDII) установчі конференції та тренувальні пілотні іспити, що допомагають DSD-учителям  у підготовці своїх учнів до Німецькомовного іспиту.

Німецькомовний диплом Iступеня, рівень С1,  отримали:
1. Вітвицька Катерина
2. Трофімов Олексій

Німецькомовний диплом II ступеня, рівень В2, отримали:
1. Домбровська Ангеліна
2. Кравець Данііл
3. Матушенко Ігор
4. Дорошенко Олександра
5. Жигир Аріна
6. Надточій Данііл

    19 червня 2017 р. в приміщенні Посольства ФРН відбулося урочисте вручення Німецькомовних дипломів DSD (Deutschsprachiges Diplom) учням українських DSD-шкіл, серед них і одинадцятикласникам  НВК 167 м. Києва з поглибленим вивченням німецької мови.

    З вітальними словами та побажаннями  подальших успіхів в удосконаленні мови  як в  Україні, так і в Німеччині виступили перед дипломантами представники Посольства  Німеччини  в Україні пан  доктор Хаттендорф та пан Лісснер, (радник з питань німецької мови в Україні). Вони розповіли  про випускників 11 класів, які  отримали  право навчатися в Німеччині  та отримувати  стипендію.

    Координатор  програми DSD в північній та центральній Україні  пан  Крістоф Єгглє оголосив   дипломантів  шкіл та привітав їх з високими досягненнями у вивченні німецької мови.

   

     Учні  НВК № 167 дуже вдячні програмному учителю пану  Міхаєлю Ерлиху,  DSD-учителям Максименко П.В. та Христич М.В. та  іншим  учителям  навчального закладу, які доклали  немало  зусиль для підготовки учнів до  DSD іспиту.

     В рамках цієї ж DSD-програми був проведений іспит  на Німецькомовний диплом I ступеня для учнів 9 класів. У складанні іспиту брали участь 25 учнів нашого навчального закладу. Результати іспиту теж були надзвичайно  успішними: 23 учні мають Шпрахдиплом рівня В1 і 2  учні – рівня А2.

     Також вже третій рік поспіль навчальний заклад приймає участь у Всеукраїнському конкурсі з німецької мови «Орлятко» і в цьому навчальному році має гарні досягнення. Так, за результатами конкурсу маємо 1 перше місце: учениця 5-Б класу Отрощенко Анастасія отримала золотий сертифікат, 7 других місць (срібні сертифікати) та 4 третіх місць (бронзові сертифікати).

    Одразу після закінчення навчального року  в стінах навчального закладу відбувся однотижневий літній інтенсивний курс з німецької мови для учнів, що закінчили 10 клас і готуються до складання іспитів на Німецькомовний диплом рівня С1/В1 у наступному навчальному році. Залучені до проведення інтенсивного мовного курсу були наші ДСД-учителі: Максименко П.В., Томусяк М.В., Христич М.В., Карпікова О.І., учителі-початківці в ДСД-програмі: Волинець О.В., Некрасова Д.В., Хрущ А.О. Вже четвертий рік поспіль учні навчального закладу за підтримки   Центрального управління у справах освіти за кордоном та Служби педагогічного обміну Німеччини змогли взяти участь у роботі літнього мовного табору по підготовці до Шпрахдиплому, що відбувався у мальовничій місцевості Карпат, а саме на туристичній базі «Едельвейс», що розташована поблизу с. Сіль Закарпатської області. Учасники курсу не тільки інтенсивно вивчали німецьку мову, маючи у своєму розкладі по 8 уроків щодня, але і активно відпочивали та насолоджувалися цілющим гірським повітрям   та смачними  карпатським стравами.

     

    Як  навчальний  заклад з Німецькомовним дипломом  НВК № 167  є активним учасником шкільного та позашкільного культурного життя,  охоче бере участь у всіх  заходах,  що відбуваються  протягом навчального року в Україні за сприяння Посольства Федеративної Республіки Німеччини  в Україні та культурного центру Гете-Інституту.

    З  вересня 2016 року Гете-Інститутом була запропонована ціла низка заходів в рамках проекту «Тижні Німеччини в Україні 2016», які  з великим задоволенням відвідали учні 3-11 класів на чолі з учителями німецької мови. Серед найяскравіших подій стало відкриття спільної польсько-німецької виставки «Відвага і примирення», що відбулася у приміщенні Національного музею історії України.Учні 9-тих класів навчального закладу у супроводі учителя німецької мови Біріної О.А. мали змогу також відвідати лекцію з нагоди відкриття виставки і дізналися, що виставка «Поляки і Німці. Історія діалогу» виникла на основі постійної експозиції під відкритим небом «Відвага і примирення», яка розташована у Кшижовій біля Свідніци. Вона підготовлена Музеєм історії Польщі у співпраці з Фундацією «Кшижова» для Європейського примирення з нагоди 25-річчя Богослужіння Примирення, що відбулося 12 листопада 1989 року у Кшижові за участі першого не комуністичного прем’єра Польщі Тадеуша Мазовецького та канцлера Німеччини, яка саме об’єднувалася. Богослужіння у Кшижові відбулося через три дні після падіння Берлінської стіни. Сьогодні, жест обох голів урядів  сприймають як символ польсько-німецького примирення.

    Німеччина славиться своїми традиціями. Однією з таких приємних традицій, яка існує вже чимало років, є запрошення до «Німецького саду». Тут  є прекрасна можливість поринути в атмосферу гостинності та затишності, притаманними лише німцям.  24 вересня 2016 року широко відкрило свої двері Посольство Німеччини в Україні для всіх зацікавлених, хто бажав ознайомитися з німецькою діяльністю в Україні та поспілкуватися з представниками німецьких посередницьких організацій. Крім того, весь час пропонувалася багатостороння сценічна програма з різними музичними і театральними виступами, в яких були задіяні учні та учителі багатьох українських шкіл з поглибленим вивченням німецької мови, а також Німецької школи. НВК №167 м. Києва кожного року вкладає і свій доробок у це чудове дійство, адже діяльністю нашого навчального закладу зацікавлені не лише батьки майбутніх першокласників, а й люди, яким до вподоби німецька мова та й самим німцям. Приємним сюрпризом для гостей «Німецького саду» був виступ Зінченко Марії та Гарасюти Нікіти. Адже вони представили своє бачення Німеччини: романтичної та ніжної.

    

    18 листопада 2016 року в НВК № 167 м. Києва відбулась зустріч ДСД-випускників  з Грузії, Вірменії, Азербайджану, Білорусії, Молдови та, звісно ж, України в рамках проекту «Зустрічі Alumni». Було приємно зустріти в цій делегації й нашу випускницю Єлизавету Васецьку. Молодь познайомилась з учнями 10 класів НВК №167, поділились досвідом про складання іспитів з майбутніми ДСД-кандидатами. Студенти німецьких вузів розповіли про свій шлях до навчання у Німеччині.

    Про наш навчальний заклад  вони теж дізнались завдяки чудовій презентації учнів 10 класу Анни Ебель, Юлії  Пофатної, Яни Курганової, які провели екскурсію для гостей та заглянули разом з ними на кілька уроків німецької мови. Діти шостого класу цьому дуже зраділи, почали задавати питання, а другий клас вітав делегацію на своєму уроці гарною пісенькою про маму німецькою мовою. Спасибі дітям за теплий прийом і вчителям Карпіковій Олені Іллівні та Некрасовій Дар’ї Валеріївні за гостинність.

    Завершувала захід дискусія випускників та учнів 10 класів про програму Німецькомовного диплому та навчання у Німеччині, яку модерував пан Міхаель Ерліх, програмний ДСД-вчитель НВК №167. Цікава та інформативна зустріч дала можливість познайомитись та поділитись досвідом колишнім та майбутнім ДСД-кандидатам.

    Що таке зустрічі Алюмні? В Україні діють 25 ДСД-шкіл, які готують учнів до складання іспиту на Німецькомовний диплом  рівня В2/C1 і, таким чином, дають можливість отримати визнаний у всьому світі диплом про знання німецької мови, дійсний все життя. Частина випускників розпочинає навчання в Німеччині одразу ж, готуючись до вступу в університети спочатку один рік у коледжі, частина навчається в Україні, а потім вчиться в магістратурі в Німеччині. Дехто отримує додаткову освіту по закінченні українського ВНЗ.  Всі ці випускники ДСД-шкіл розкидані по світу. Зустрічі покликані налагодити контакт між ними на місцях для розбудови громадянського суспільства в країнах, де вони проживають.

     

    Культурі ведення бесіди можна навчитись, практикуючи цю бесіду з ерудованими, толерантними, цікавими співрозмовниками на актуальну тему. Прекрасну можливість опанувати мистецтво ведення бесіди, дискусії, суперечки дають дебати в рамках Міжнародного конкурсу «Молодь дебатує», який щорічно проводиться під патронатом Гете-Інституту. Щорічно    наші  гімназисти  беруть активну участь  у цьому міжнародному конкурсіщо проводиться німецькою мовою для шкіл з поглибленим викладанням німецької мови у  країнах Східної Європи. Різноманітні,  актуальні для України теми, що виносяться молодим людям DSD шкіл для дискусій, є  актуальними для України,   сприяючими   розвитку процесу інтеграції нашої країни  в Європу, а також загально розвиваючими та такими, що підтримують гуманістичні цінності у суспільстві. 20 березня 2017 учениці 10 класу НВК №167 Костенко Анна та Мовчан Марія, яких гарно підготували учителі Карпікова О.І. та Міхаель Ерліх,  достойно представили свій навчальний заклад, дискутуючи німецькою мовою на теми «Чи необхідно ввести в українські школи 12 рік навчання?» та «Чи потрібно запровадити в Україні державне медичне страхування громадян?» Конкурс «Молодь дебатує» щорічно проводиться з метою демонстрації вирішення будь-яких конфліктних ситуацій мирним шляхом за допомогою обговорень.

     

    Протягом 2016-2017  н. р. учителі іноземних мов, відповідно до плану роботи методичного об’єднання, керували організацією та проведенням шкільних позакласних заходів, присвячених певним історичним подіям, традиційним святам народів, мову яких вивчають у гімназії та різним актуальним подіям. НВК № 167 з поглибленим вивченням німецької мови має плідну працю з посольством Німеччини в Україні, цінує дружні стосунки з учнями та учителями з багатьох німецьких міст, вчить та шанує німецьку мову і, звісно ж, поважає німецькі традиції.

    Третього жовтня  святкується День об’єднання Німеччини. Саме цій даті була присвячена декада німецької мови в НВК №167 м. Києва. Шкільне радіо «Феєрверк», під керівництвом Майорко М.В., висвітлило події 1990 року, які передували та спонукали до цього великого історичного кроку в долі німецького народу та урочисто (в ефірі) відкрили декаду німецької мови.

    Цікаво, як розвивалася Німеччина та які повороти відбувалися в недавньому історичному минулому цієї країни? Цим питанням задалися наші старші школярі й створили за допомогою Максименко П.В., Христич М.В., Некрасової Д.В., Карпікової О.І. історичний проект  «Німеччина в 20 столітті». Робота в команді не тільки весела і захоплююча, вона ще й досить пізнавальна. Наші старшокласники поділилися своїми знахідками і відкриттями зі своїми молодшими товаришами і відкрили країну, мову якої вони вивчають з першого класу, широко та цікаво. Історія цієї країни також досліджувалася учнями 8-9 класів під курівництвом Томусяк М.В., Медведенко М.В., Максименко П.В., Христич М.В. Їх презентації на тему "Повороти в історії Німеччини ХХ ст." були ґрунтовними та заслуговували на особливу увагу. Адже дослідження охоплювали різні галузі економіки, політики, науки.

    До пошукової роботи долучилися й учні 4-6 класів. Вже традиційно склалося, що їх вклад в скарбничку знань, доповнюється розповіддю про цікавих людей Німеччини. В цьому році діти зосередилися на політичних постатях та на особах, що зробили  величезний вклад в розвиток своєї рідної держави. В цій роботі учням допомагали Майорко М.В., Хрущ А.О., Чепорнюк В.О., Біріна О.А., Братусь А.А., Коломієць Л.А., Отрощенко О.Г., Волинець О.В. Завершенням проекту, як завжди , була цікава вікторина. Тому уроки німецької мови збагатилися яскравими емоціями і пролетіли  майже як одна мить!

    

    Малюкам також не було коли сумувати. Адже з кожним роком вони дізнаються про Німеччину щось цікаве та незвичайне. У цьому їм допомагають як учителі німецької мови, так і старші друзі. Конкурс малюнків «Німеччина моїми очима» - яскравий приклад зацікавленості та небайдужості, яку допомогли організувати Коломієць Л.А., Братусь А.А., Волинець О.В. Цю виставку залюбки відвідали батьки, учні, вчителі та  отримали багато задоволення від творчості наших найменших гімназистів.

    Але не тільки історичне минуле цікавить наших учнів. Вони активно спілкуються зі своїми однолітками з партнерських шкіл. Тому в їх практиці є чимало дотепних історій, які показують відмінності української та німецької культури і традицій. В улюбленій рубриці наших гімназистів «Літературні читання», були підготовлені старшокласниками, яким допомагала Томусяк М.В.,  для дітей початкової та середньої школи цікаві оповідання. Всі вони об’єднані однією темою: «Тypisch deutsch» (Типово по-німецьки). Те, що притаманно нам, не завжди доречно в Німеччині і навпаки. Корисно послухати і знати  перед тим, як зберетеся подорожувати Німеччиною.

    

    Декада продовжилася незвичайними та корисними уроками для юних політиків та журналістів. Христич М.В., Максименко П.В. та програмний учитель М. Ерліх підготували огляд сучасної Німеччини в засобах масової інформації та історичних подій в документальних фільмах, дали підґрунтя зробити висновки та відкриття, щодо успішного розвитку країни менш ніж за 100 років!

    І, традиційно, учителів та учнів навчального закладу очікувало музично-театральне дійство "Музика, яка відображає епоху", на якому всі змогли помилуватися перлинами німецького музичного мистецтва, що сяють і сьогодні для нас так само яскраво, як і сучасникам Баха, Бетховена, Моцарта, Шуберта тощо. Та найцінніший скарб - наші учні, що сяяли на сцені в промінні німецької мови, до вивчення якої докладають чимало зусиль щоденно.

     

    Підтримуючи всебічні  обдарування та талант  гімназистів, учителі німецької мови постійно влаштовують авторські виставки школярів. А сама ідея виставок, яка поступово переростає в традицію на кафедрі, належить учителю німецької мови Щуровській І.Й.

    З 1 по 24  грудня в Німеччині триває час Адвенту, тому в НВК №167 логічно до цих подій розпочалася підготовка до святкування Різдва, аби вшанувати різдвяні традиції   в Німеччині. Оформлення  різдвяних стінгазет та вітальних листівок своїм друзям в Німеччині, виготовлення власноруч віночків та подарунків, випікання печива та різдвяного пирога Stollenза давніми рецептами та  саме  святкування Різдва  - всім цім школярі від першого до одинадцятого класу жили протягом останнього тижня першого семестру.Море задоволення отримали всі мешканці нашої дружньої шкільної родини. Адже традиційно і на нашій рідній землі Різдво вважається родинним святом.

    Учителі німецької мови навчального закладу ніколи не зупиняються на досягнутому, і тому питання самоосвіти є завжди актуальним на кафедрі німецької мови.

    

    У відрядженні за кордоном 18.09.2016 - 02.10.2017 перебувала Некрасова Д.В., відвідуючи курси підвищення кваліфікації в освітньо-навчальному центрі м. Хайдельберг (Німеччина).

    Досвід співробітництва навчального закладу № 167 з Київським національним лінгвістичним університетом має багаторічний стаж, а співпраця є успішною. У 2016-2017 н.р.,  відповідно до Угоди про проведення практики студентів вищих навчальних закладів,   педагогічну практику успішно пройшли студенти  факультету німецької та англійської мови  Київського національного лінгвістичного університету. З радістю проходять студенти свою педагогічну практику на базі НВК № 167, де  створені необхідні умови для виконання програми     практики, надана можливість користуватися кабінетами, підручниками, технічними засобами. До кожного студента практиканта  завжди  прикріплений  учитель-наставник.

    Відповідно до Угоди про партнерство між НВК № 167 м. Києва та Бургау-гімназії м. Дюрена (з 2008 р.) у рамках Міжнародної  програми «Обмін школярами» учні нашого навчального закладу з нетерпінням очікували незабутню зустріч зі своїми друзями з Німеччини, що тривала з 25 вересня по 05 жовтня 2016 року.

    

    Також учні НВК №167 9-х та 10-х класів здійснили навчальну поїздку в Німеччину в місто Герсхайм. Організатором поїздки виступила Карпікова О.І. Мальовниче містечко знаходиться на заході країни, в землі Заар. В екологічному таборі протягом тижня, з 07-13 травня, учні мали змогу спілкуватися з однолітками з Німеччини та Польщі, серед яких знайшли хороших друзів. Для підлітків були проведені воркшопи з екологічної тематики, також один з воркшопів був присвячений моделюванню європарламентських виборів. У вільний час учні проводили євровечірку та вечірку-гриль, для якої власноруч приготували страви: іспанський хліб та соуси.

    Окрім того, були здійснені захоплюючі екскурсії в ліс Бліскастель, у французьке місто Мец, музей Роберта Шумана та столицю землі Заар – Заарланд. 

    


Предметна комісія вчителів англійської мови

    У 2016-2017 н.р. колектив вчителів предметної комісії англійської мови спрямував свою роботу на продовження впровадження нових педагогічних та інформаційних технологій у навчальному процесі у рамках Концепції Нової української школи.

    У рамках загальношкільної методичної теми методичне об’єднання вчителів англійської мови працює над темою «Розв’язання комунікативних завдань на уроках іноземної мови засобами сучасних педагогічних технологій», впроваджуючи новітній інформаційний простір в систему викладання іноземної мови, таким чином забезпечуючи поступовий перехід до якісно нового рівня освіти на основі використання інформаційно-комунікативних технологій. 

    Одночасно з цим до навчально-виховної роботи залучаються представники іноземних держав, носіїв мови, співробітники міжнародних організацій. Учні мають можливість брати участь, як у різноманітних цікавих навчальних заходах у стінах гімназії, так і в:

- семінарах-тренінгах разом з AIESEC в Україні «Світ без кордонів»;
- проектах eTwinningplus;
- міжнародній програмі Сambridge English School, яка надає можливість учням підготуватися та здати іспит, в результаті отримавши сертифікат міжнародного зразка;
- міжнародный платформі IEARN;
- новому форматі табору GoCamp, робочою мовою якого є англійська;
- співпраця з The International Union of Youth.

    Все це сприяє формуванню позитивної мотивації учнів до вивчення англійської мови, високим результатам при складанні ЗНО, можливості професійного зростання у майбутньому та впевненій соціалізації.

    Велику увагу у своїй роботі вчителі методичного об’єднання приділяють проектній роботі, усвідомлюючи ефективні аспекти саме такого методу навчання. Втілюється він через створення стінгазет, плакатів, буклетів.

    Цікавою формою роботи є проведення вечірок, концертів, вистав, організація прес-конференцій, інтернет - проектів тощо.

    Традиційним для роботи МО стало проведення  тематичних уроків присвячених Дню Подяки, метою яких є вивчення та порівняння традицій святкування цього свята у різних країнах світу (уроки-вистави, уроки-подорожі, вікторини, виставка малюнків, листівок).

    24 листопада 2016 року у стінах закладу відбулося святкування Дня Подяки у 5, 6, 8 класах. Учні 8 класів підготували цікаві презентації про історію та святкування Дня Подяку в США, учні 5 класів продемонстрували цікаві вистави та створили стенд з листівками-подяками, та серед учнів 6 класів було проведено конкурси з різною тематикою.

    З метою формування та розвитку комунікативних та країнознавчих  навичок учнів початкових класів, вчителем Крушеницькою Т.С., були проведені уроки – подорожі  до Дня Подяки у 4-А та 4-Б класах. Учням була представлена презентація з історією походження свята та запропоновано захоплюючі рольові ігри. Найбільшу радість принесло виготовлення елементу традиційної страви Дня Подяки – ніжки індички.

    Свою любов і повагу до вчителів учні 3-4 класів виразили оригінальним способом. Під керівництвом вчителя англійської мови Крушеницької Т.С. діти виготовили чудовий плакат до Дня вчителя.

    «Halloween» - популярне у всьому світі свято, завітало й до учнів 2-3 класів. Дякуючи креативності вчителя англійської мови Крушеницької Т.С. учні поринули у загадковий світ таємничого дійства: перевтілення у містичних персонажів,виготовлення розмальовок,перегляд мультфільмів та участь у тематичних іграх,конкурсах. На закінчення  свята діти поласували цукерками.

    The New Year - це найкраще, найулюбленіше і саме довгоочікуване свято в році. Діти чекають новорічних подарунків і мріють швидше нарядити новорічну ялинку-красуню. Це можна зробити як завжди - прикрасити традиційними скляними кульками, але набагато приємніше змайструвати новорічні прикраси на ялинку своїми руками, отримавши від цього процесу неймовірне задоволення і створивши у своєму будинку по-справжньому домашній затишок та святковий настрій.Учні 6 класів змайстрували свої новорічні іграшки під керівництвом Мельничук В.І.

    21 вересня 2016 року, у Міжнародний день миру учні НВК №167 м. Києва взяли участь у роботі  ІІІ-го Конгресу юних посланців миру «Усім світом – за мир!», який відбувся у Національному музеї історії України у Другій світовій війні.

    У Конгресі взяли участь 450 учасників. Це діти та педагоги з 25 шкіл міста Києва, які є учасниками громадського руху «Діти – посли миру», представники державних установ та громадських організацій, київські освітяни та гості.

  Форум  пройшов під гаслом «Цілі сталого розвитку: структурні елементи побудови миру». Учасникам було запропоновано миротворну акцію «Парасольки миру» під час якої усі бажаючі мали змогу проявити свої творчі здібності , розмальовуючи парасольки на тематику миру. Учні представили звіти про свою діяльність та миротворні проекти, які вони впроваджували у своїх навчальних закладах протягом 2015-2016 навчального року.

    За результатами року роботи команди учнів у зазначеному проекті наш навчальний заклад був відзначений Сертифікатом Федерації Всесвітнього миру, а гімназисти були  удостоєні почесного звання «Юний посол миру».

    Учасників привітали почесні гості: Александар Патарински від посольства Болгарії, народна артистка України, Посол Миру Наталія Шелепницька та пані Зузанна, голова Волонтерів ООН в Україні.

    Закінчився Конгрес яскравим флеш-мобом «Голуб миру. З Україною в серці», в якому взяли участь всі учасники Конгресу, випустивши в небо жовті, блакитні ті білі кульки з побажанням миру та злагоди в Україні та всьому світі.

     

    21 вересня 2016 року в навчально-виховному комплексі № 167 м. Києва відбулися урочистості присвячені Всесвітньому Дню Миру, організований кафедрою вчителів англійської мови.

    Учні 9-10 класів взяли участь у шкільній конференції “Peace In Our Minds”, під час якої учасники мали можливість переглянути ряд відео матеріалів про історію заснування Всесвітнього Дня Миру, про засновника організації “Peace One Day” Jeremy Gilleyта виступити із своїми презентаціями “Ukraine is an area of conflict but not the zone of indifference”, “Peace begins with a smile”.

    На подвір’ї школи діти створили різнокольоровий майданчик миру з надписами “Love”, “Peace”, “Keep Hands Together”, “Peace in the whole world”.

    Учні 5-х та 6-х класів зшили «ковдру миру», як символ єднання довкола вічної ідеї добра ти миру. Були проведені інтерактивні уроки в 5-х класах, де учні висловили побажання миру всьому світові та своїй рідній  Україні. Учні початкової школи створили плакати «Яскраві барви миру». Багато учнів долучилися до міжнародної акції “#HandofPeace”. Найкращі роботи учнів 8-х та 6-х класів за тематикою “MayPeacePrevailonEarth” були відіслані у штаб-квартиру організації з підтримки миру “Peace Palls International” до Нью Йорку.

    “PeaceOneDay” – чудове свято толерантності, яке об’єднало учнів та вчителів.

     

    26 вересня вчителі кафедри англійської мови  НВК№167  організували заходи з відзначення  Міжнародного Дня Європейських Мов під гаслом – “Learn a new language and get a new soul”.

 Для учнів 10-х та 11-х класів гостинно відкрило двері Мовне кафе, в якому відбулись дискусії на теми:“A new language is a new life,-Persian Proverb”, “Learn a language, and you will avoid a war,- Arab Proverb”, “If you want people to understand you, speak their language,-Arab Proverb”

    Цікавим для учасників заходу був перегляд відеоматеріалів про історію заснування Дня Європейських мов та відзначення його в різних куточках Європи. Впродовж роботи Мовного кафе учні створили проектні постери: “Where does English come from?”, “Language and Silence Diamante”.

    З 27 по 29 жовтня 2016 року у стінах НВК № 167 м. Києва проходила «Модель ООН 2016». Не жди ніколи слушної пори – твоя мовчанка може стать ганьбою». Розпочалося відкриття Генеральної Асамблеї з промови Президента та Генерального Секретаря моделі, яка надихнула учасників на плідну працю. Перший день видався дуже насиченим, емоційним, непередбачуваним, а головне – продуктивний, завдяки усім учасникам і організаторам.

    В рамках другого дня проведення моделі ООН у НВК №167 відбулася неймовірно цікава та продуктивна робота! Усі делегати та представники секретаріату показали те,що у багатьох випадках не вдається справжнім делегатам ООН! Вони дискутували, знаходили відповіді на питання та компроміси, що сприятимуть становленню та удосконаленню миру та стабільності у всьому світі. Більше всього всіх здивувала Рада з економічних та соціальних питань,в контексті роботи якої,учасники проявили критичнемислення задля продуктивної роботи комітету. Тільки тут експерт зміг стати делегатом США, якого, нажаль, не було, та скласти гідну конкуренцію представнику Росії. На сьогоднішній день,тільки такі кроки до розвитку молоді, як проведення подібних конференцій, є правильним шляхом до того,щоб реформувати нове мислення для вирішення своїх життєвих й державних питань.Тому, дякуємо учасникам та пам’ятаємо широковідомий вислів "Моделюючи ООН – будьте краще ООН"!

    В кінці напруженого робочого дня відбувся традиційний дипломатичний бал. Присутні гості бурхливими оплесками підтримували юних дипломатів, які демонстрували свою майстерність у виконанні граціозного падеграсу, запального іспанського танцю та легкість кришталевого вальсу. Це було неймовірно захоплююче та дуже вишукано. Після дипломатичного вальсу відбулася сучасна  дискотека.

    Завершальний день відзначився обранням найкращих делегатів, прийняттям резолюцій та підписанням мандатів. Модель ООН закінчується закриттям Генеральної Асамблеї ООН 2016. 

    24 листопада був проведений VII Всеукраїнський конкурс знавців англійської мови "Гринвіч". Організатором конкурсу виступає ТОВ "Центр творчих ініціатив "CLEVER". Учні 2-11 класів нашого закладу мали можливість виконати пізнавальні завдання вікторини з англійської мови. І робили це з цікавістю і захопленням.150 учнів 4 – 9 класів виявили бажання спробувати свої сили в цьому змаганні. Чекаємо на результати та бажаємо учасникам перемогти!

    22 грудня 2016 р. пройшло засідання МО, на якому заслухали захист роботи МАН з англійської мови. Учні 8-А класу Рябець Михайло, Давиденко Єлизавета, 8-Б Пурик Руслана, Грачова Діана та 10-Б класу Жолтецька Анастасія продемонстрували ретельну підготовку до захисту, цікаві, обґрунтовані теми робіт, гарне володіння презентаційними навиками. Рішенням комісії МО дослідницьку роботу Жолтецької Анастасії рекомендовано для участі у ІІ (міському) етапі конкурсу-захисту наукових робіт МАН України.

    Під час осінніх канікул відбулася зустріч з методистом Товстою Оленою, консультантом учбового центру «Лінгвіст».

    23.11 та 29.11 учні 5 класів НВК № 167 мали чудову нагоду взяти участь у Skype сесіях з учнями Ambitus World School з Індії в рамках міжнародного проекту IEARN. Впродовж сесії учнів з України та Індії розповідали про себе, про національні страви, улюблені свята та співали народні пісні. Важко передати усі ті емоції та хвилювання, які переживали як і учні так і вчителі тому, що кожний із сторін намагається якнайкраще представити своє домашнє завдання і зрозуміти почуте для того, щоб вірно дати відповідь на поставлені запитання. Зараз ми з нетерпінням чекаємо наступної сесії.

    Ми безмежно раді, що пройшли відбір серед шкіл на участь у проекті GO Camp. Приємно зазначити, що життєво-важливі завдання 21 століття повністю співпадають з місією Go Camp, як наприклад, надихати молодь вільно володіти іноземними мовами та бути відкритими до інших культур та досвідів. Для нас надзвичайно важливо через участь у проекті сприяти позитивному позиціонуванню України і світі. Ось чому ми з GoCamp. Завдяки цьому проекту в навчальних закладах України працює 1000 волонтерів з різних країн світу. Проект реалізується у двох напрямках: робота волонтерів у школах протягом квітня та організація пришкільних мовних таборів протягом червня 2017 року. Метою проекту є виховання нового, всебічно розвиненого та освіченого покоління свідомих громадян України, здатних до навчання впродовж життя і готових до викликів 21 століття. Завданням проекту є розвиток життєвих вмінь та цінностей, подолання мовного бар’єру, сприяння обміну культурними цінностями та розширенню світогляду, популяризація волонтерського руху в Україні, подолання стереотипів серед іноземців щодо України, сприяння позитивному позиціонуванню України в світі. 

    26 квітня 2017 року в нашому навчальному закладі в рамках проекту GoCamp відбулася екологічна конференція, у якій взяли участь команди 15 шкіл-учасників проекту з міста Києва та Київської області, а також 15 волонтерів з Великої Британії, США, Арабських Еміратів, Словенії, Турції, Єгипту, Канади, Польщі, Франції, Австралії, Пакистану. У роботі конференції також взяли участь Іваніна Наталія Василівна, начальник управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, Горбунов Ярослав Володимирович, депутат Київської міської ради, Залюбовська Любов, координатор міжнародного проекту GoCamp, Лук’янова Віталіна Віталіївна, кандидат хімічних наук, доцент кафедри екології та БЖД Національного транспортного університету. 

    Протягом конференції учні презентували свої шкільні проекти екологічного спрямування. Волонтери також не залишились осторонь. Багато цікавої інформації отримали учні про організацію екологічного руху в різних країнах світу. Завершилась конференція яскравим флешмобом, який підготували волонтери. 

     

    Продовжується активна участь у проекті «Open Ukraine with postcards»Участь в проекті передбачає обмін листівками із зображенням визначних місць рідного міста та його описом. Команда НВК 167 відіслала листівки у 13 міст України та отримала листи-відповіді. Робота надзвичайно цікава та корисна тому, що в незвичній формі відкриває для усіх учасників невідомі куточки України. До роботи у проекті залучені учні та батьки 7-х класів.

    16 травня 2017 р. в НВК № 167 м. Києва відбулася незабутня зустріч учнів київських шкіл 167, 135, 129 з британською письменницею Жаклін Сільвестер в рамках проекту GoCamp. Жаклін презентувала свою книгу "Вундеркідз", а учні в свою чергу змогли поставити Жаклін багато запитань щодо її літературної діяльності та її власних вподобань. Ми щиро вдячні всім учасникам та організаторам заходу за теплу, дружню атмосферу та позитивні емоції впродовж цієї зустрічі. Будемо з нетерпінням очікувати нових спілкувань та вражень.

     

    Традиційним для навчального закладу стало проведення декади англійської мови. Заходи, проведенні в рамках декади, завжди демонструють високі професійні та організаторські здібності вчителів, результат клопіткої системної роботи на уроках та в позаурочний час. Тому учні з великим інтересом і бажанням беруть участь у різноманітних пізнавальних заходах. У цьому році декада англійської мови стартувала 13 лютого і пройшла під гаслом "Learning English is Fun". Вчителям англійської мови разом з учнями вдалося створити справжнє англомовне середовище, наповнене цікавими інтерактивними заходами, такими як "Майстерня Святого Валентина" (2-5 класи), уроки-вікторини "History of Valentine`s Day" (8 класи), уроки-презентації "Animal Planet".

    

    Учні 7-Б та 7-А класів мали змогу позмагатися у ерудиції під час вікторини "How welI know the UK". Цікавою була віртуальна подорож до Шотландії, під час якої учні 7-Б класу подемонстрували навички дубляжу іноземного фільму. Інформативно-насиченим, пошуковим та захоплюючим став проект для учнів 7-А класу "The Royal London". Чудовою нагодою поділитися своїми кулінарними рецептами та скуштувати страви своїх однокласників став "смачний урок" для учнів 5-В класу "We are what we eat".

          У рамках декади пройшов відкритий урок у 10-Б класі "They were inspired by love", під час якого звучала незабутня поезія Гейне та Байрона,чарівна музика Штрауса, Моцарта, Шопена.

    У стінах актової зали пройшли театралізовані дійства: драматизація казок "Sleeping Beauty" (6-Б), "Little red Riding Hood" (6-В клас), "Ginger bred" (5-Б клас), "Snow White and Seven Dwarfs" (5-А клас), драматизація уривку твору " Мері Поппінс - до побачення" (6-Б клас), літературно-музична композиція " Вічне кохання" (11-А та 8-А класи).

     

    До Міжнородного Дня рідної мовив рамках декади учні 9-А класу провели традиційне засідання "Мовного кафе", присвячене великій український поетесі Лесі Українки "Strongand Hot Poetic Word of Lesia Ukrainka", театралізовані англомовні читання драми-феєрії "Лісова пісня".

    Закінчилась декада англійської мови великим концертом улюблених англо-мовних хітів 60x-90x: "Retro Discoland", в якому брали участь учні 5-10-х класів.

     

    Ми висловлюємо щирі слова подяки великій, дружній, творчій команді вчителів (Кулинич О.М., Царенко Т.А., Біленко Л.М., Крушеницькій Т.С., Мельничук В.І.), учнів та батьків, які долучилися до створення справжнього свято англійської мови в стінах НВК 167.

    Інтелектуальні конкурси для дітей та юнацтва - це не просто розвага чи товариське змагання. Це розкриття потенціалу, ерудиції, кмітливості і, найголовніше, використання набутих знань. Вже третій рік поспіль учні НВК №167 м. Києва приймають участь у конкурсі занглійської мови «Гринвіч». І з кожним роком результати стають вагомішими та спонукають до пошукової роботи. Адже змагання проходять на рівні України, тому кожна перемога стає особливою для кожної нашої дитини. Ми вітаємо наших учасників чудового інтелектуального конкурсу з іноземної мови, та бажаємо подальших успіхів та натхнення в здобутті нових висот.

    Учителями методичного об’єднання протягом 2016-2017 н.р. приділялася велика увага індивідуальній роботі з обдарованими дітьми, підготовці їх до участі в районних та міських  етапах олімпіади з англійської мови. Результатом цієї роботи є переможці на ІІ (районному) та ІІІ (міському) етапі Всеукраїнської олімпіади з англійської мови (Кулинич О.М.). А також один переможець міського етапу Малої академії наук – Жолтецька Анастасія (кр. Біленко Л.М.).

    Протягом навчального року всі вчителі кафедри систематичного брали участь у семінарах, організованих міжнародним освітньо-методичним центром Дінтернал-Книга та Макміллан Едюкейшн. Знання, набуті під час заходів, вчителі застосовують для удосконалення процесу викладання та виконання методичних завдань на уроках англійської мови. 


Предметна комісія вчителів гуманітарно-естетичного циклу

    Учителі предметної комісії гуманітарно-естетичного циклу у 2016-2017 навчальному році продовжували  працювали над темою: «Формування толерантності, патріотизму, гуманістичного світогляду особистості на уроках української мови, української та світової літератури».

    Протягом року вчителями були проведені такі екскурсії:
- з Бондаренко О.Л. учні 5-В класу відвідали виставки «Творчість О.Білокур», «Традиції українського народу» у Національному музеї  декоративно-прикладного мистецтва.
- Лисенко О.В. з  учнями 7-Б класу  побували в Музеї «Заповіту» Т.Г.Шевченка, музеї Сковороди; музеї Книги та друкарства  на території  Національного Києво-Печерського історико- культурного заповідника, відвідали Національний історико-етнографічний заповідник «Переяслав-Хмельницький ».
- Моренко С.І. організувала зустріч з поетом-публіцистом, науковцем Володимиром Матвієнком для учнів10 кл.

     

    Більш глибокому розумінню твору, що вивчається, формуванню естетичних смаків сприяє відвідування театрів. Так, Бондаренко О.Л організувала перегляд програмової вистави «Полліанна» у Театрі юного глядача, а Коломієць Н.О. – «Бесприданница» за п’єсою М.Островського.

    Велика увага вчителями методичної комісії приділялася позакласній роботі. В 2016-2017 н.р.були проведені наступні заходи:  
- шкільні предметні олімпіади серед учнів 6-11 класів;
- шкільний конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 5-9 класів;
- День української писемності;

    

    У День української писемності розпочалась Декада української мови та літератури.

    

Протягом предметного декади  було проведено ряд заходів:

- 9 листопада для учнів 4 -6 класів підготували презентацію «Повість минулих літ» -  найстаріший літопис, що дійшов до нас. Нестор Літописець – батько української історії», Моренко С.І.
- Майстер-клас «Петриківський розпис» (5-В клас), Бондаренко О.Л.
- Поетична хвилинка «Дитяча поезія М. Вінграновського» - 5-6 ті класи, Бондаренко О.Л., Коломієць Н.О., Моренко С.І.
- Літературна вікторина «Загадково-прекрасна  і славна давнина України»  (7 класи ), Лисенко О.В.
- Конкурс «Майстер української орфографії» (8 –мі кл.), Винниченко Л.С.
- Лінгвістична  конференція «Суржик як мовне явище» (7-мі, 10 класи ), Лисенко О.В.,  Моренко С.І.,
- Конкурс « Я – редактор » (11 клас), Коломієць Н.О.
- Конкурс читців творів Т.Г.Шевченка, Лесі Українки,  І.Я.Франка.
- Свято української пісні. (5-11 кл.)

     

По закінченні декади розпочався Тиждень зарубіжної літератури:

     

- Літературні читання «Байка у світовій літературі 6-ті класи», Суслова В.М.
- Конкурс читців «І в слові музика звучала…» - 5, 7 – 11 кл., Бондаренко О.Л., Суслова В.М.
- Літературна вікторина «Тисячолітня історія байки» - 6-А клас, Суслова В.М.
- Літературне дослідження «Пушкінський код у лабіринті світової літератури » - 9-А клас, Суслова В.М.
- Літературна конференція «Загадки східної поезії епохи Середньовіччя» - 11 клас, Суслова В.М.

     

«Ми тебе не забули, Каменяре» - до 160-річчя з дня народження та 100-річчю від дня смерті видатного українського письменника, вченого та громадського діяча І.Я. Франка.

З метою вшанування пам’яті Івана Франка та з нагоди 160-річчя з дня народження поета та 100- річчя від дня його смерті,вчителями-предметниками проведені наступні заходи:
1. Проведено презентацію «Життя і творчість І.Франка в ілюстраціях» (5-7кл.) - Бондаренко О.Л., Коломієць Н.О., Лисенко О.В.,  Моренко С.І., Польгуєва Ж.В.
2. Інформаційні хвилинки «Франко не поет, а голос душі українського народу» - (8 -11кл.) Винниченко Л.С.,  Коломієць Н.О.
3. Конкурс читців поезій видатного українського поета «Вінок Каменяреві» - Бондаренко О.Л., Винниченко Л.С., Коломієць Н.О., Лисенко О.В.,  Моренко С.І., Польгуєва Ж.В.
4. Круглий стіл «Іван Франко – видатний український письменник, перекладач та громадський діяч» - (9 -11кл.), Коломієць Н.О.
5. Створено відеопроект «Читаємо твори Франка родиною» - 8 кл., Винниченко Л.С.

     

    Велику увагу вчителі предметної комісії приділяють такій формі роботи, як проекти. Завершено проект «Український переклад як націєтворчий чинник», який тривав з  2015-2017н.р. Керувала ним Суслова В.М.

Результати:
- Захищено дослідницьку роботу МАН на тему: «Специфіка літературного перекладу та його зіставлення з оригіналом» - Рудь Христина, 10-А кл. – II місце, I (міський) етап.
- Упорядковано поетичні збірки – поезія, проза, переклади – Домбровської Ангеліни (11-А) та Легецької Христини (11-А).

    Свій досвід наші вчителі передають колегам. У цьому році в журналі «Зарубіжна література» вийшла стаття Суслової В.М. «Порівняльний аналіз оригіналу і перекладу поетичного твору на уроках зарубіжної літератури» 


Предметна комісія вчителів історії, правознавства
та суспільствознавства

    У 2016-2017 навчальному році колектив ПК вчителів предметів суспільного циклу продовжив опрацювання теми «Використання інтерактивних технологій та індивідуальних методів навчання на уроках історії, правознавства та суспільствознавства як засіб оптимізації процесу викладання суспільних дисциплін та досягнення високого рівня знань учнів». Протягом звітного періоду було проведено 5 засідань методичного об’єднання, на яких обговорювалися питання щодо:
  - затвердження плану роботи та тем, над якими працюють вчителі МО;
 - затвердження та корегування календарно-тематичного планування уроків на І та ІІ семестри 2016-2017 н. р.;
  - методичних рекомендацій щодо викладання наук суспільного циклу в 2016/2017 навчальному році з врахуванням змін у навчальних програмах;
  - методики планування та проведення сучасного уроку та використання перспективних освітніх технологій навчання, ППЗ та інформаційних технологій в ході викладання предметів суспільного циклу;
  - організації навчальних екскурсій для учнів;
  - підготовки учнів до районного і міського етапів предметних олімпіад та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН;
  - підготовки учнів 11 класу до ЗНО та ДПА з історії України;
  - підготовки та проведення заходів предметної декади історії та правознавства;
  - формування патріотизму та правової свідомості учнів в ході навчання, стану правової освіти в НВК № 167 м. Києва;
  - організації заходів до 100-річчя початку Української революції та створення Центральної Ради;
  - проведення аналізу результативності педагогічної діяльності вчителів МО за підсумками навчального року.

    МО вчителів предметів суспільного циклу НВК № 167 активно співпрацює з НМЦ Дніпровського району м. Києва, Департаментом освіти і науки, молоді та спорту КМДА, Інститутом післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Б. Грінченка. Голова МО Жаріков В.В. був членом журі ІІ (районного) та ІІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії та правознавства. Вчитель Душейко Л.М. була залучена до роботи експертної групи Українського центру оцінювання якості освіти. В інформаційно-методичному збірнику «Інноваційний пошук освітян Дніпровського району: від теорії до успіху» в розділі «Творчі пошуки вчителів експериментальних навчальних закладів» була надрукована методична розробка уроку з історії України 10 класу (профільний рівень) «Україна на початку Першої світової війни», автором якої є голова МО Жаріков Віктор Володимирович.

     

    Велика увага в роботі МО приділялася патріотичному вихованню молоді. У рамках проекту «Сторінками української революції» у НВК № 167 м. Києва відбувся ряд заходів. Зокрема, під егідою голови інформаційного відділу шкільного прес-центру Мартишева Артема (10-Б клас) учні 7-х класів створили відеопроект «Крути: хроніка одного бою». Представники шефського сектору шкільного парламенту провели для учнів 4-х класів інтерактивну бесіду, яка закінчилася квестом «Я люблю Україну». Учні 5-11 класів взяли участь у брейн-рингу «Україна Соборна: шлях до першої незалежності». Виховні години цього тижня теж були присвячені пам’яті героїв Крут: учні та вчителі переглянули документальний фільм «Лист без конверту» та презентацію «Оборонці української державності – Герої Крут». А учні 10-х класів підготували проектні роботи у вигляді комп’ютерних презентацій та стінних газет і плакатів, присвячені важливим подіям української революції 1917-1918 рр.

     

    Також як вчителі так і учні активно долучилися до волонтерського руху, писали листи і збирали подарунки бійцям АТО, було організовано декілька зустрічей учнів з українськими бійцями-учасниками АТО та волонтерами. Напередодні Нового року учні, батьки та вчителі провели акцію «З любов’ю в серці» на підтримку батьків наших учнів, що наразі перебувають у зоні проведення АТО. У ході акції було зібрано 700 кг макулатури. За виручені кошти було придбано: термохімічні грілки для тіла «Зігрівайки», солодощі, сухофрукти, чай та каву. Усі ці подарунки було надіслано «Новою поштою» бійцям на передову. Крім того, спільно з благодійним фондом «Дніпровська ініціатива» учнівський і педагогічний колектив НВК брав активну участь у благодійній акції «Не забудь привітати», допомогаючи дітям, які опинилися в тяжких життєвих обставинах. В цьому році така допомога була надана вихованцям одного з дитячих будинків в Луганській області. Розумінню учнями цих проблем сприяла їхня зустріч з кореспонденткою каналу «112-Україна» Сохою Анастасію, випускницею нашого навчального закладу, яка презентувала свій авторський документальний фільм «Уламки дитинства» про життя дітей у прифронтовій зоні.

     

    До третьої річниці «Революції гідності» проведено тематичний урок в 11 класі та вшановано пам'ять загиблих героїв «Небесної сотні», оформлено відповідний стенд, також учні відвідали фотовиставку Джо О’Браєна «Майдан: більше ніж життя і смерть».

    Протягом навчального року вчителі МО надавали консультативну допомогу та активно заохочували учнів НВК до участі в різноманітних проектах, конкурсах, різноманітних інтелектуальних змаганнях. Так учні 7-10-х класів брали активну участь в науково-практичних конференціях «Модель ООН», 6-х і 9-х класів –  районному дебатному турнірі «Обов’язки визначають права», 9-11-х класів – в шкільному та районному правових турнірах, різноманітних брейн-рингах та інших інтелектуальних змаганнях. Команда «МінЮст» з учнів 10-11 класів (куратор – Жаріков В.В.) виборола друге місце на традиційному районному правовому турнірі. Старшокласники відвідували також відкриту лекцію професора університету New South Wales, Австралія, віце-президента Австралійської асоціації філософії права Мартина Крігера «Чому верховенство права є надто важливим, щоб лишати його юристам?», яку організував та провів Національний університет «Києво-Могилянська академія» за підтримки Центру ім. Жана Моне з європейських студій в Україні. Учні 9-х класів відвідали Національний музей історії України, де відбулося відкриття виставки «Поляки і німці. Історії діалогу», підготовленої Музеєм історії Польщі у співпраці з Фундацією «Кшижова».

     

    Вчителями МО було організовано цілу низку навчальних екскурсій. Так Лесі Миколаївні та учням 6-х класів, безумовно, запам’ятався квест «Давня історія України» в Національному музеї історії України. Разом з Наталією Олександрівною учні 7-х класів подорожували «Дорогами Галицько-Волинського князівства» та побували в Чернігові, а восьмикласники – до козацької столиці, міста Батурин. Крім того, семикласники були в захваті від відвідин Центру інтерактивної історії «Київград», де можна було не тільки доторкнутися до історії Київської Русі, а й навчитися стріляти з арбалета, битися на мечах, відчути себе літописцем, який створював книги у скрипторії. Учні 11 класу разом з Віктором Володимировичем відвідали тематичну виставку в Національному музеї історії України у Другій світовій війні, присвячену трагедії Бабиного Яру, та змагалися в квесті, що проходив в залах музею, по подіям Другої світової війни. Нагородою за гарні знання історії гімназистам стала можливість піднятися на оглядовий майданчик монумента «Батьківщина-мати».

     

     

    Традиційно велику увагу вчителі МО Сергієнко Н.О., Душейко Л.М. та Жаріков В.В. приділили підготовці та проведенню декади історії та правознавства в гімназії. Тому не дивно, що всі заходи пройшли на високому рівні та за активної участі великої кількості учнів з усіх класів. Цікава, яскрава, красива, наукова, дослідницька, важлива – саме такими епітетами схарактеризували учні 5-11 класів декаду історії та правознавства, що тривала в навчальному закладі з 30 січня до 17 лютого. Протягом цього періоду одні заходи змінювали інші, наче в калейдоскопі подій, висвітлюючи різні періоди та сторінки історії. Історичні квести «Машина часу» та «Я люблю Україну», гра «Історична мозаїка», конкурс «Згадати все», вікторини «Світ між двома війнами» та «Калейдоскоп середньовіччя», брейн – ринг «Новий час», правові турніри, проекти були не тільки випробуванням та демонстрацією отриманих учнями знань, не тільки розширили світогляд й сприяли розвитку ерудиції учасників. Головне, що кожен із заходів створював ситуацію успіху, необхідну для навчання, і формував позитивну мотивацію на вивчення історії та правознавства.

     

    

    Вчителями МО приділялася велика увага індивідуальній роботі з обдарованими учнями, підготовці їх до участі в районних і міських етапах предметних олімпіад. В цьому навчальному році ми досягли визначного результату - маємо 32 переможця ІІ (районного) етапу всеукраїнської олімпіади з історії, ще 12 учнів нашого навчального закладу стали переможцями районної олімпіади з правознавства. Переможцями ІІІ (міського) етапу всеукраїнської олімпіади з історії стали 19, а з правознавства – 8 наших вихованців. Учень 11 класу Трофімов Олексійу складі команди міста Києва брав участь у ІV (республіканському) етапі всеукраїнської учнівської олімпіади з історії. Абсолютним рекордсменом серед вчителів НВК стала Сергієнко Наталія Олександрівна, яка підготувала 40 (!) призерів районного і міського етапів всеукраїнської учнівської олімпіади з історії.

    Маємо також призерів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої Академії Наук:
- Мовчан Марія (10-А клас) отримала 2 місце на І (районному) та грамоту на ІІ (міському) етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої Академії Наук в секції – правознавство (педагогічний керівник Жаріков В. В.).
- Дзьобак Андрій (10-А клас) зайняв 1 місце на І (районному) та 3 місце на ІІ (міському) етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої Академії Наук в секції – правознавство (педагогічний керівник Жаріков В. В.).
- Охрімович Руслана (9-А клас) отримала 1 місце на І (районному) та грамоту на ІІ (міському) етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої Академії Наук в секції – історичне краєзнавство (педагогічний керівник Сергієнко Н.О.).


Предметна комісія вчителів математики та інформатики

    У 2016-2017 навчальному році предметна комісія вчителів математики та інформатики продовжили роботу над темою «Здійснення навчально-виховного процесу на засадах особистісто орієнтованого підходу до навчання і виховання учнів, упровадження у практику інноваційних форм і методів». Особистісто-зорієнтований підхід до навчання має за кінцеву мету забезпечити розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та творчих здібностей учнів.

    Робота вчителів МО була спрямована на підвищення якості навчання математики та інформатики, що зумовило слідуючі напрямки їх діяльності:
- Створення умов для підвищення пізнавальної активності учнів, для формування компетентної особистості учня.
- Впровадження сучасних інформаційних технологій викладання математики та інформатики.
- Проведення інтегрованих уроків.
- Проведення щорічної декади математики та інформатики.
- Забезпечення участі учнів у щорічних конкурсах з математики та інформатики, у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах МАН «Дослідник».
- Формування банку тестів з математики з урахуванням підготовки учнів до ДПА та ЗНО.

    «Зацікавити розум дитини – ось що є одним основних положень
щоб прищепити учневі смак, навіть пристрасть до навчання»
  
М. Остро
градський.

       Одним із засобів зацікавлення учнів математикою є позакласна робота, яка дає можливість ширше пропагувати досягнення і значення математичної науки, сприяє виявленню і розвитку здібностей учнів. Конкурси, вікторини, турніри, інтелектуальні змагання виховують в учнів бажання глибше пізнати цікавий світ математики, товариськість, толерантне ставлення до суперників, прагнення самовдосконалюватись та не зупинятись на досягнутому.

    Різноманітні конкурси та ігри організувала та провела в рамках декади математики та інформатики Заварухіна В.В.:
- гра «Найкращий інформатик» з учнями 2-А, 2-Б та 2-В класів;
- проект 
«Щаслива лапа», над яким працював 3-А клас;
«Подорож безпечним інтернетом», здійснили учні 4-их класів;
«Математичний брейн-ринг» серед учнів 9-их класів.      

   

    

    Досить змістовний та сучасний проект «Україна - математична» здійснили учні 7-х класів під керівництвом Давиденко В.В.  Достатню ерудицію, компетентність та почуття гумору виявили учні  6-х класів у математичній грі «Цікава математика»,  вчитель Бондаренко Т.С. 

    

    Традиційними стали проекти учнів 10-х класів «Про математику та математиків», вчитель Заїграєва Т.О. Активну участь у проходженні курса VP, Cisco Networking Akademy під керівництвом вчителя інформатики Войцехівського М.О. прийняли учні 8-х класів.

    


Предметна комісія вчителів природничого циклу

    Вчителі ПК природничого циклу ефективно працювали в напрямку підготовки учнів до предметних олімпіад та дослідницької роботи в Київському територіальному відділенні МАН України, проводилась індивідуальна робота з обдарованими дітьми, була створена мережа додаткових занять з учнями.

   Уже в жовтні місяці було проведено І (шкільний) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади. Були визначені переможці, які стали учасниками ІІ (районного) етапу учнівської олімпіади з предметів природничого циклу.

   За підсумками ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади ми маємо практично по всіх предметах природничого циклу переможців, а саме:
Фізика – 1 переможне місце;
Хімія – 3 призових місця;
Біологія – 5 призових місць;
Географія – 5 призових місць;
Психологія та педагогіка – 5 призових місць;

   За підсумками ІІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад:
Біологія – 2 призових місця;
Географія – 1 призове місця.

   Активну участь вчителі методичного об’єднання брали у роботі Київського територіального відділення МАН України учнівської молоді.

   За результатами І (районного) етапу конкурсу-захисту переможцями стали:
Екологія (секція екологія рослинного світу (ботаніка)) – 1 призове місце;
Екологія – 1 призове місце;
Геоінформаційні системи – 1 призове місце;

    За результатами ІІ (міського етапу) етапу конкурсу-захисту переможцями стали:
Екологія (секція екологія рослинного світу (ботаніка))– 1 призове місце;

    Невід’ємною частиною роботи вчителів методичного об’єднання є застосування знань,  набутих  учнями, на практиці. Значною мірою цьому сприяє декада природничих наук, проведення якої стало вже традиційним у гімназії. У цьому навчальному році декада тривала з  10 по 21 квітня.

Традиційно декада розпочалася з презентації учнівських проектів:
- «Рослини, що занесені до Червоної книги України» – 8 клас – Миронова І.П.
- «Цікавий світ тварин» – 7 класи – Миронова І.П.
- «Ігор Сікорський – українець, вчений, конструктор гелікоптерів» – 10 клас – Братусь С.К.
- «Людина і природа» – 7-8 класи – Гарбузенко Т.П.

   

    Звертає на себе увагу різноманітність форм заходів тематичної декади. Серед них були не тільки ті, що вже стали традиційними (конкурси, вікторини, проекти), але й «Цікаві уроки психології» для учнів 5 класів. 

    Яскравою складовою декади були майстер-класи для учнів 8-А та 8-Б класів із залученням кандидата педагогічних наук Бабійчук С. М. на тему: «Геоінформаційні та сучасні інформаційні системи у географії» та майстер класи для учнів 7-А та 7-Б класів, проведені кандидатом геолого-мінералогічних наук, доцентом КНУ ім. Т. Шевченка на тему: «Геологічна історія Землі». Не менш цікавою була зустріч 7-8-х класів з представниками Київкомунтрансу, де учні дізналися про проблеми накопичення відходів у   м. Києві. Учні 10-11-х класів провели цікаву зустріч зі студентами НТУУ КПІ кафедри психології. 

    Традиційно не залишилися поза увагою вчителів методичного об’єднання ювілейні дати, пов’язані з іменами науковців:
- 175 років від дня народження Бернардоса М. М. (дугове зварювання);
- 160 років від дня народження Ціолковського К. Е. (автор ракетної техніки);
- 110 років від дня народження Богородського О. Ф. (астрофізик, директор Київської обсерваторії).
До цих дат учні підготували презентації, повідомлення, творчі проекти, семінари.

   Не дивлячись на те, що з дня Чорнобильської катастрофи минуло вже 31 років, але пам’ять про цю трагедію і досі залишається в пам’яті як нагадування про те, наскільки бережливо і відповідально людина повинна ставитися до природи і навколишнього середовища. Саме про це йшла мова на виховних годинах, присвячених цій даті у 5-11 класах.

    Усвідомлюючи важливість інтерактивних засобів навчання, вчителі методичного об’єднання широко використовують у своїй роботі таку форму проведення уроку як екскурсія. Незабутні враження в учнів залишили екскурсії до музею «КПІ» (9-10 класи; Братусь С. К., Матюха Т. Б.), музею сиру та заводу «Кока-Кола» (6 класи; Громова Т. В.) та музею геології при КНУ ім. Т. Шевченка (6-8 класи; Гарбузенко Т. П.)

    

    З метою підготовки до здачі учнями ЗНО та державної підсумкової атестації, у випускних класах були проведені бесіди психологом: «Режим дня під час здачі ЗНО та ДПА». 

    У наступному навчальному році робота вчителів методичного об’єднання  природничого циклу буде спрямована на організацію роботи з обдарованими дітьми з метою виховання творчої самодостатньої особистості, активної у виборі власної життєвої позиції, формуванню в учнів необхідних компетенцій у сучасному житті, підвищенню їх інтересу до вивчення наук природничого циклу та формуванню позитивної мотивації до оволодіння програмним матеріалом.


Предметна комісія вчителів фізичної культури,
трудового навчання та "Захисту Вітчизни"

    У 2016-2017 навчальному році колектив ПК вчителів фізичного виховання, трудового навчання та «Захисту Вітчизни» продовжив  працювати над темою «Формування фізично здорової, технічно освіченої, патріотично налаштованої особистості підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного інформаційного суспільства та досягнення високого рівня знань учнів».

    Протягом звітного періоду було проведено 5 засідань методичного об’єднання, на яких обговорювались актуальні питання в роботі вчителів.

    28 березня 2017року вчителем фізичної культури Кашиною Л.І. був проведений семінар на тему:  «Йога – здоровий дух, здорове тіло» в рамках декади початкової школи.

    Учителі Сидоренко Д.В., Дворська А.М,, Кашина Л.І., Горбатюк Т.Д. велику увагу приділили підготовці та проведенню декади фізичної культури, а саме, грі «Робінзонада» серед учнів 5-10 класів, де крім залучених дітей та батьків, брали активну  участь і  гості гри з  федерації «Самбо». 

    У рамках   тижня  фізичної культури 12.09.16 – 24.09.16  вчителями фізичної культури Дворською А.М. було проведено: турнір з футболу для учнів 6-х – 7-х класів,  «Турнір з настільного тенісу» 5-11 кл, «Спортивна вікторина» 5-7 кл, «Спортивна естафета» 2-4 кл, «Тато, мама, я - спортивна сім’я» 2 кл., конкурс «Умілі ручки» (виготовлення макету м’яча) 5-7 класи. Сидоренко Д. В. провела турнір з футболу серед учнів 5-х – 8-х класів, змагання з волейболу для учнів 11 класу. Кашина Л. І. провела спортивно-розважальні естафети «Веселі забави» для учнів 1-х класів. Горбатюк Т. Д. провела змагання з футболу серед учнів 3-х – 4-х класів, спортивну естафету для учнів 2-х – 4-х класів, змагання з піонерболу для учнів 3-х – 4-х класів.

    Під час проведення тижня  трудового навчання активно працювали вчителі Єрмоленко В.В., Миронов О.О.  Ними були проведені квест «Умілі ручки», майстер класи «Солодкі квіти», «Корисні домашні дрібниці», «Петриківський розпис»,  конкурси «Ну-мо, хлопці» та «Щира господиня», виставка авторських робіт «Фантазія 2016». Під керівництвом Миронова О.О. на районних змаганнях зі стрільби з пневмонічної гвинтівки 1 місце посів Матушенко І. та  ІІІ місце Горінчук І., учні 11-А класу. 


Предметна комісія вчителів гуманітарних та математично-природничих дисциплін початкової школи

    У 2016-2017 навчальному році методична предметна комісія вчителів гуманітарних та математично-природничих дисциплін початкової школи працювала над проблемною темою «Творчий підхід у взаємодії вчителя і учнів при застосуванні розвивальних технологій як запорука успіху у навчанні молодших школярів».

    Учителі початкових класів протягом усього навчального року розвивали у школярів комунікативні уміння та навички, уміння працювати з будь-якою інформацією, мислити неординарно, гнучко, залежно від ситуації. Щоб особистість була високорозвиненою, вчителі застосовували на уроках та позакласній роботі інтерактивні технології, які грунтувалися на діалозі, моделюванні ситуації вибору, вільному обміні думками.

    Одне із поставлених завдань методичної предметної комісії - це всебічний розвиток особистості та формування бажання вчитися. Учителі упроваджували в практику своєї роботи інноваційні технології, створювали умови для розвитку творчих здібностей учнів, їх всебічного розвитку, впроваджували передовий педагогічний досвід, створювали належний доброзичливий мікроклімат у колективі, налаштували школярів на роботу.

    У 2016-2017 навчальному році наша  методична предметна комісія працювала за такими завданнями:
- Забезпечення  своєчасноговивчення нормативних документів; виконання нормативних вимог до навчання і виховання.
- Впровадження змін до Державного стандарту початкової загальної освіти.
- Використання інтерактивних технологій навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
- Формування  здоров’язбережувальої компетентності учнів.
- Застосування диференційованого підходу як засобу формування соціальної компетентності учнів.

    Велика увага вчителями початкових класів у 2016-2017 навчальному році приділялася вивченню методичних рекомендації щодо викладання у початковій школі, обговоренню та впровадженню змін до Державного стандарту початкової освіти. Невід’ємною частиною роботи вчителів навчального закладу є створення позитивного психологічного та психічного клімату в дитячому колективі. Тому важливим залишається питання подолання труднощів при переході учнів 4 класів до середньої школи.

     Традиційним для навчального закладу стало проведення тижня початкової школи, який  у цьому навчальному році проходив з 20 по 24 березня  2017 року.  

                                   

    Всі вчителі початкових класів забезпечили високий рівень засвоєння базового стандарту. Використання  нетрадиційних  форм навчання дозволили підвищити в учнів інтерес до навчання. Завдяки використанню ІКТ учителі покращили результативність навчання.

    Результати такої методичної роботи у навчальному закладі відчутні. Більшість класоводів успішно оволодівають технологією сучасного уроку. І як наслідок – невпинно підвищується рівень знань, умінь і навичок молодших школярів, їхньої вихованості.

    Чотирма перспективними напрямками розвитку початкової школи НВК № 167 «Чотири роки – чотири кроки» є:
І напрямок: Сходинки здоров’я «Здорова дитина».  
ІІ напрямок: «Читання – перший крок до знань».
ІІІ напрямок: Формування екологічного світогляду «На долонях Всесвіту».
ІV напрямок:  «Я – киянин!»              

    У цьому році учнів та батьків початкових класів було відзначено на Журавлиному балу, який відбувся у травні 2017 року, за активну участь в інтелектаульних, творчих конкурсах та волонтерській роботі.

    Протягом 2016-2017 навчального рок уучні  початкових класів відвідували театри, районну  бібліотеку ім. В. Яна, побували на понефермі, Експериментаніумі, музеї Пирогово та музеї-ангарі НАУ, зоопарку «12 місяців». 

    

    Також проводилися майстер-класи, родинні свята (Новий Рік, Свято мам), Свято Букваря, випускні ранки 4-х класів.

    

    Зменшенню фізичного та психологічного навантаження, пов’язаного з навчальним процесом, оздоровленню учнів початкової школи сприяє тісна співпраця з дитячим санаторієм «Ялинка».  Так, шостий  рік поспіль  учні молодших класів перебувають на оздоровленні в Пущі Водиці. Результатом перебування в санаторії є те, що діти стали здоровішими, самостійнішими, а також міцнішими і дружнішими. Родзинка перебування в санаторії полягає у тому, що оздоровлення дітей   супроводжувалось навчанням, що  дозволило виконати навчальні програми  з  усіх  предметів. Перебування  учнів  в санаторії  було безкоштовним  для  батьків,  кошти  на  оздоровлення  виділені  Головним  управлінням  охорони здоров’я  міста  Києва.

    

    У наступному, 2017-2018 навчальному році, робота методичнї предметної комісії буде спрямована на реалізацію основної мети початкової школи - формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити, знаходити нестандартні рішення. Також вчитель Згурська Л.М. буде приймати участь у педагогічному проекті «Початкова школа: освіта для життя», мета якого навчити дітей критично мислити, взаємодіяти з іншими в колективі.


Предметна комісія вихователів групи продовженого дня

    У 2016-2017 навчальному році методичне об’єднання вихователів групи продовженого дня  працювало над проблемною темою "Формування компетентної особистості школяра на групі продовженого дня".

Пріоритетні напрямки роботи ГПД в 2016-2017 н.р.

1. Реалізація основних положень   нового державного стандарту початкової освіти у рамках реформи “Нова українська школа”.
2. Врахування вікових та індивідуальних особливостей школярів у формуванні інтересу до знань.
3. Розвиток ініціативи та творчості, новаторських пошуків  вихователів  групи продовженого дня.
4. Використання новітніх технологій у здійсненні індивідуального  підходу до дітей  на групі продовженого дня.
5. Використання в роботі здоров’язберігаючих технологій.
6. Розвиток креативності молодших школярів  на групі продовженого дня.

    У 2016-2017 навчальному році наше  методичне об’єднання працювало над такими завданнями:
- Виховувати в учнів стійкі мотиви учбової діяльності, навички культури розумової праці; самоорганізації і самоконтролю; якостей особистості: чесності, працелюбності, вимогливості до себе, самостійності.
- Працювати над вихованням любові до праці, поваги до людей праці, вчити самообслуговуванню.
- Розширити, поглибити і систематизувати доступні для розуміння дітей знання про моральні норми і правила поведінки в школі.
- Працювати над вихованням любові до рідного краю, свого народу, його звичаїв і традицій, бережливого ставлення  до навколишнього середовища.
- Налагоджувати фізично-оздоровчу роботу в ГПД: укріплення здоров’я, нормальний розвиток учнів; розвиток інтересу і звички до ігор на свіжому повітрі.
- Розвивати креативне мислення молодших школярів.

        Мета роботи методичного об'єднання вихователів групи продовженого дня - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охоплювала всі сфери шкільного життя, весь навчально-виховний процес, де в центрі стояла особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

     Вихователі групи продовженого дня  протягом усього навчального року розвивали у школярів комунікативні уміння та навички, уміння працювати з будь-якою інформацією, мислити нестандартно, гнучко, креативно, залежно від ситуації. Щоб особистість була високорозвиненою, вихователі застосовували  в позакласній роботі інтерактивні технології, які грунтувалися на діалозі, моделюванні ситуації вибору, вільному обміні думками.

    

       Одне із поставлених завдань методичного об'єднання - це всебічний розвиток особистості та формування бажання вчитися. Вихователі  групи продовженого дня  упроваджували в практику своєї роботи інноваційні технології, створювали умови для розвитку творчих здібностей учнів, їх всебічного розвитку, впроваджували передовий педагогічний досвід, створювали належний доброзичливий мікроклімат у колективі, налаштували школярів на роботу.

        Для підвищення рівня ефективності сучасної освіти вихователі групи продовженого дня  широко впроваджували у практику своєї  роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, використовували інтерактивні технології навчання та виховання.

    

    Особливу увагу приділяли впровадженню здоров’язберігаючих технологій, залучаючи дітей до підтримання здорового способу життя, занять спортом.

    Учні залюбки брали участь у природничих акціях «Допоможемо птахам узимку», День землі. На чолі з вихователями групи продовженого дня Романенко І.С., Левицької Т.Д. вихованці висаджували рослини на шкільному подвір’ї.

    

    На перспективу, у 2017-2018 н. р. методичне об’єднання вихователів груп продовженого дня  ставить перед собою такі орієнтовні завдання:
- надати реальну допомогу вихователеві групи продовженого дня у розв’язанні актуальних проблем навчально-виховного характеру;
- стимулювати творчі пошуки вихователів групи продовженого дня педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність як передумову підвищення професійної активності;
- сприяти активізації людського фактора – особистості, її творчої діяльності, охоплюючи всіх вихователів групи продовженого дня різними формами методичної роботи;
- надавити методичну допомогу молодим спеціалістам та підтримувати їх позитивні педагогічні починання;
- своєчасно виявляти і сприяти усуненню причин, які гальмують вдосконалення методичного рівня вихователя групи продовженого дня;
- продовжувати впровадження нового державного стандарту початкової освіти у рамках реформи “Нова українська школа”.